Jag vågar påstå att 2012 varit mitt bästa år hittills. Både träningsmässigt och i privatlivet. Både fysiskt och psykiskt. Jag är nöjd och tänkte ge er en kort tillbakablick på det år som gått. Imorgon börjar ett nytt år där vi själva kan välja att anta nya utmaningar och sträva efter nya mål. Eller kanske helt enkelt fortsätta livet precis som det är om man är tillfreds med sin tillvaro?
 
Nu funderar jag över vad som egentligen varit allra bäst under 2012. Träningsmässigt är detta mitt första år mer lite fler mål. Tidigare har jag tränat mer på måfå, styrketränat mer på maskiner och gått på fler gruppass. Nu har jag ett mål och har större delen av året tränat tung styrketräning. Jag hittat min väg och den ska jag fortsätta följa.
 
 
Det bästa träningsminnet 2012? När jag klarade 50 kg i bänkpress. Jag har visserligen tagit 52,5 kg också, men 50 kg kändes ändå liiiite bättre eftersom det är ett jämnt tal och en magisk gräns för många tjejer (ungefär på samma sätt som 100 kg är det för killar). Jag har många fina träningsminnen, men detta toppar nog de flesta.
 
Årets formtopp var under juni. Jag testade för första gången att deffa under våren. Jag gick ner 10 kg och trivdes bra med formen jag hade då. Denna deff var ju lite av en "testdeff" för att jag precis börjat få lite tävlingsplaner och ville se hur kroppen skulle reagera på en deff, samt för att lättare kunna se vilka muskler jag behöver prioritera för en jämnare symmetri.
 
 
 
Jag har en bättre balans än någonsin gällande kost och träning. Det känns som att jag hittat min väg till 95%. De där sista procenten kommer väl förhoppningsvis under 2013!
 
Privat mår jag bättre än nånsin. Jag har aldrig nånsin varit utan vänner, men jag har fått fler och närmare vänner och utökat min umgängeskrets, vilket såklart känns underbart! Det allra bästa som hänt i mitt privatliv är att jag och Rasmus blivit tillsammans (vi var officiellt tillsammans på Alla hjärtans dag) och att vi flyttat ihop. Det hade jag inte trott när detta år började! Eller jaa, kanske att vi skulle bli tillsammans eftersom det var på gång redan då, men mycket var väldigt ovisst. Vi inledde faktiskt 2012 med ett prata i telefon med varandra under tolvslaget. Inte illa! Ikväll blir det dock pussar istället, haha.
 
Med det tackar jag 2012 för allt detta år har gett mig och blickar framåt. Jag ska inte ha några nyårslöften, men en del träningsmål. Dessa får ni ta del av imorgon! GOTT NYTT ÅR!
 
 
 
Emmanyymaan, Emmas träningsblogg,

3 kommentarer

Vegout

31 Dec 2012 22:00

Tack för ett bra bloggår och gott nytt år!

Anna

01 Jan 2013 16:14

Gott nytt år och god fortsättning! Tack för den positiva energin som du delar med dig av till oss läsare :)

Emmas träningsblogg

02 Jan 2013 16:59

Tack detsamma! :)

Kommentera

Publiceras ej