Jag träffade en bekant på IKSU idag. Eller jaa, en som jag brukar träffa där några gånger i veckan eftersom vi båda tränar mycket och lyckas vara där ungefär samtidigt och då brukar vi utbyta några ord. Idag pratade vi litegrann när vi båda hade setvila. Han har rätt nyligt påbörjat en deff och eftersom jag precis avslutat min så blev det ett givet samtalsämne med träning under deff.
 
 
Hur träningen påverkas av en diet är rätt olika. Han hade blivit svagare från början, men sedan hade han stått stilla på samma vikter. För mig var det ju precis tvärtom! Från början låg jag kvar på samm vikter. Rätt länge faktiskt. Det var bara under sista veckorna som jag blev svagare. Rätt kul hur olika ens kroppar kan svara på lägre energiintag. Men att det blev som det blev för mig kanske beror på att jag ändå åt mycket, men bara bra saker, och fixade mitt energiunderskott genom ökad kardio? Gick sällan omkring hungrig, utan gick ju ner i vikt genom att ändra kosten, inte minska den.. Intressant fundering bara!
Deff, Diet, Fettförbränning, Konditionsträning, Styrketräning, Toppform, Träning, Viktminskning,

1 kommentarer

feliciaa

30 Jun 2012 19:35

hehe älskar sånna där små funderingar :) Alla är vi ju olika och fungerar på olika sätt.

sv: ja visst blir man arg? Mina ungar ska verkligen inte gå den vägen heller. Det är så grymt elakt! Är man tjock som liten så manar man väg för framtiden och den personen kommer ha svårt hela sitt liv att hålla vikten pga vad dens förälder gjorde mot den. Hemskt!

Kommentera

Publiceras ej