Jag testar något nytt idag! Tortillabröd ala LCHF. Helt perfekt då "vanliga" tortillabröd innehåller mycket kolhydrater som påverkar blodsockret massor och inte ger någon större mättnadskänsla (bara tillfälligt). Dock äter jag ju inte efter LCHF nu, men bröd och fika bakar jag gärna med inspiration därifrån. Bröd är bland det godaste jag vet och bröd som både är goda och som man blir mätt av är ju like a little piece of heaven! 
 
Detta ska bli en tortillatårta med tacofärsfyllning. Recept kommer upp imorgon! 
Emmanyymaan, Emmas träningsblogg, LCHF, LCHF-bröd, LCHF-recept, LCHF-tips,

7 kommentarer

Anna

30 Nov 2012 20:38

Tack för tipset!! Låter som att de måste provas :)

Fia Arnoldson

30 Nov 2012 21:00

Hejsan!
Jag kör en frågestund på bloggen, så om du vill får du gärna kika in och ställa en fråga!
Kram

Emma

30 Nov 2012 23:13

Mmm, tortilla-tårta (eller lasagne som jag brukar säga). Det är verkligen galet gott :)

Sv. Ja, se det. Superbra program! :) Jag gillar också såna, som sagt, lite biggest loser style. Jag tror det är just viljan hos deltagarna som gör det. Det är så otroligt häftigt :D Ja, det går på 3:an och finns som play :) Bara att kika in där :D

Haha, ja, det är nog min rastlösa själ också som inte orkar se ett helt program. Filmer är oftast bättre, för då har jag valt själv (om det inte är på en reklamkanal, då kan jag tröttna ;))

Emmas träningsblogg

30 Nov 2012 23:34

De var verkligen supergoda! Kan säkert göras en pizza eller något av det också :)

Amanda

01 Dec 2012 07:51

Spännande! Jag är kluven till tacobröd då jag tycker att det är väldigt smaklöst! De här kanske smakar mer? Eller man kan ju iallafall välja att krydda dom med vad som helst eftersom man gör dom själv :D

Emmas träningsblogg

01 Dec 2012 11:48

Emma: Haha, vi är för lika ibland! Men jag ska försöka se på det nån gång när jag känner att jag kan ta mig tid till sånt ;)

Emmas träningsblogg

01 Dec 2012 11:50

Amanda: Aaa, vanliga är ju rätt smaklösa, men av någon anledning älskar jag dem ändå! Med kryddig köttfärs och någon egengjord sås till brukar det gå hur bra som helst.. Alldeles för bra, haha!

Jaa, men precis! Tyckte inte att de smakade jättemycket nu, men man kan ju säkert köra med någon starkare ost i eller göra det som vitlöksbröd.. Älskar vitlök! Ska testa det nån gång :)

Kommentera

Publiceras ej