Hoppas att alla har en trevlig valborgsmässoafton! Jag och gubben har varit på middag hos svärmor och nu sitter vi hemma i soffan. Till middag åt vi kycklinggryta och grönsaker. Det fanns även vitlöksbröd, vilket nog är min allra största last. Jag äter hellre vitlöksbröd än godis! Kan lätt äta ett helt bröd själv. Om jag var sugen idag? Njaa, litegrann. Hade jag inte deffat hade jag ätit massa bröd, såklart, men när jag vet vad jag "får" äta och bestämt mig innan är det faktiskt inga problem att stå emot.
 
Suddig webbkamerabild! 
 
Något festande blir det inte heller för oss ikväll. Dock verkar många andra festa, med tanke på alla uppdateringar på Facebook, haha. För mig är dock inte valborgs någon stor högtid och jag kan inte minnas att jag nånsin druckit då tidigare år heller. I år hade jag till och med glömt bort att det skulle vara valborgs denna vecka, haha. Lugn kväll hos svärmor kändes därför som ett betydligt bättre alternativ för oss, men jag hoppas att ni som är ute på fest har riktigt roligt i alla fall! 
Emma Nyman, Emmanyymaan, Emmas träningsblogg,

2 kommentarer

Emma

01 May 2013 00:10

Åh, vad roligt med lite ny design :D Snyggt! Låter som ni haft en lugn o fin valborg. samma stuk här, fast ensamma hemma i soffan med köpt sushi och film ;) O så en kvällspromenad efter det för att spana på brasan :) Perfekt valborg.

Sv. Tack, tack! :)
Ja, det är skönt att det verkar bättra sig med knät. Tycker det går segt, men jag hänger i bra med rehaben. Men just löpningen är så viktig för mig, så det är väl det som gör det. Det är bara att köra på, nån gång blir det väl helt bra :)

Ja, det är verkligen ett tufft mål i bänken. Men det ska vara tufft, det är bara att köra på. Tänk vilket supertryck du kommer få sen när du börjar äta mer mat igen också :D

Jag vet hur det är. När man har mycket plugg som ska göras, särskilt när man sitter hemma så blir man helt plötsligt väldigt duktig på att experimentera i köket. Och det är ju sällan så välstädat som när man har mycket plugg att göra..

Jag vet. Det är en hårfin gräns. Man vill ju inte att bloggen ska bli ett stressmoment, det är ju nånting kul. Jag får tyvärr lite dåligt samvete över det ibland. Men, som du säger, det finns viktigare saker i livet som måste gå före. Typ att äta o träna o sova.. :P haha

Jag tycker absolut att yogan har hjälpt mig i styrketräningen. Men själva styrkan kommer ju inte därifrån, utan som du säger mer teknik, bålstyrka och även andningen. :) Men, det är ju inte därför jag yogar heller. Men det är en bra träningsform helt klart :)

Ja, det är tråkigt när man har skador som krånglar och ställer till det för en. Skönt att det verkar ha hjälpt för dig att dra ner på antalet pass iallafall :) Som sagt, jag ser det egentligen inte som en jätteförlust att jag inte kan köra bröst så som jag vill. Men bröstträningen blir ju tyvärr rätt tråkig.

Kramkram

Emmas träningsblogg

01 May 2013 09:13

Emma: Jag som bara skriver hemifrån nu tycker ju att detta är som vilken vecka som helst eftersom jag inte är extra ledig eller nåt, och att festa mitt i veckan då? Nej tack! Låter som att ni också fick en jättemysig kväll :)

Skador är jobbiga, rehab är jobbigt.. Men vill man att det ska bli bättre måste man ju ha en hel del tålamod! Blir så imponerad över dig som har det där tålamodet som jag aldrig skulle ha :)

Haha, jaa. Men det går framåt i alla fall! Jag har fortsatt öka i basövningar även denna vecka, både reps-PB i bänk och vikt-PB i böj. Dags för PB i mark idag då? ;)

Du behöver inte ha dåligt samvete över att du inte hinner blogga lika mycket! Men jag förstår känslan. Om jag bara skrivit ett inlägg på morgonen och inte hinner skriva något mer förrän på kvällen blir jag lite stressad och känner att jag måste hem för att blogga, haha. Oftast är det dock bara hur kul som helst!

Jag ska på ett till yogapass imorgon! De pass jag går på är "yoga för nybörjare", så det är inte så avancerat men jag tyckte ändå inte att det var jättelätt förra gången, så förhoppningsvis ska jag bli bättre och bättre! Känns dock som att det inte är viktigast att kunna utföra alla övningar helt rätt, utan det viktigaste för mig just nu är känslan det ger! :)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej