En sockerfri månad - fixar ni det? Crazy har dragit igång en utmaning som innebär att man inte äter något socker i februari. Det är socker i form av godis, glass, fika, m.m. Fruktsocker är okej, så frukt kan ni äta hur mycket ni vill av! Fruktsallader istället för godis är ju inte så dumt! 
 
Även sötningsmedel är okej. Därför planerar jag att baka massa nyttigheter att äta istället för sötsaker. Det finns ju många alternativ som är bättre än godis och kan vara minst lika goda. Jag ska försöka experimentera fram nya recept som såklart dyker upp här! 
 
Någon som hänger på? Kom igen! Februari är ju årets kortaste månad! Vi startar imorgon! 
Eat clean, Emmanyymaan, Emmas träningsblogg,

9 kommentarer

Malin

31 Jan 2013 19:20

jag gör ett försök =)

Christina

31 Jan 2013 19:31

Otroligt bra idè :) Hoppas du klarar det :)

Crazylicious

31 Jan 2013 20:48

Jag har väl inget annat att säga om saken än Hell yeah! ;-)
Sv: Jag är en galning med kameran numera! Bryr mig knappt alls, folk glor lite då och då, men haha, I'm happy ;-)
Gällande glasyren så är det ju så att jag inte är så förtjust i just färskostglasyr, men däremot kaseinfluff :P Ah, vi får se om jag får lust till att baka lite någon dag, händer ju max en gång vartannat år!

Emmy

31 Jan 2013 21:05

Ska ju fortsätta dieta februari ut så jag hänger som med automatiskt ;)

SV; JAG VEEEET DET!!! Jag vet, jag vet, jag vet! Men ändå blir jag så arg och besviken. Det hela späs förmodligen på av vetskapen om att jag vet och egentligen inte borde bli sur :P Ond cirkel så att säga.

21 minuter hittills? Very good :D bara liiiiiite kvar då och fatta snart är vi inne på sista veckan :O

Hmm, 60 kg - inte mycket? Jämför du med mina 30-35 tycker jag det är väldigt bra!!

Cankao borde finnas på de flesta matvarubutiker, kanske inte på minsta närlivs men absolut på ICA Maxi. Står bredvid O'boyen så ta inte fel ;)

Emma

31 Jan 2013 22:22

Jag är inte på. Men det verkar vara många andra som är. Personligen känner jag inte att jag pallar det psykiskt just nu. Jag måste få unna mig lite, så jag gör det :)

Funderar dessutom på en liten diet med start nån gång i mars fram till maj/juni nån gång, och då vill jag vara taggad för att köra fullt ut då. Men som jag sa till Crazy, jag hejjar gärna på er andra istället :)

Emmas träningsblogg

01 Feb 2013 13:52

Crazy: Jag måste också bli lite modigare med kameran! Tycker liksom att det är lite pinsamt att ta kort på sig själv, men samtidigt vill jag ju ha gymbilder! :)

Tycker du inte om att baka? What? Det är ju det roligaste som finns! :D

Emmas träningsblogg

01 Feb 2013 13:58

Emmy: Härligt! Då är du ju redan inne i sockerfria tänket, fuskigt! ;) Funderar på att dra ner på min brödkonsumtion också.. Men inte förrän på måndag eftersom jag ska till mina föräldrar i helgen och det finns inget bättre än mammas hembakade bröd! :)

För mig är inte 60 kg så mycket eftersom jag stått still med ryggträningen rätt länge, men jag har å andra sidan länge varit rätt stark där.. Jag har ju dock inte din uthållighet! Typ plankan i fyra minuter - galet! ;)

Ska söka efter det nästa gång vi handlar! :)

Emmas träningsblogg

01 Feb 2013 14:05

Emma: Gör det :) Jag är bra på att unna mig för mycket och måste verkligen skärpa till mig, så jag kör februari i alla fall och sedan får vi se om det blir någon formtopp mot sommaren :)

Lillasyster

01 Feb 2013 18:04

Jag ska äta glass idag.. <3

Kommentera

Publiceras ej