I fredags när jag kom hem från jobbet hann vi äta middag och packa ihop det sista innan första delen av årets cykelsemester skulle genomföras. Vi cyklade till Boden, vilket blev drygt 48 km. Vi höll ett relativt lugnt tempo. Högsta uppmätta kilometertid var 1,48 min, vilket blir ungefär 33 km/h. Helt okej! 
 
Vi övernattade i lillebrors lägenhet i Boden innan vi trampade vidare mot Luleå. Där blev det ett fikastopp och sedan öste vi på fram till Rosvik där vi åt middag. Det blev cirka 10 mil. Sedan cyklade vi till Ladrike - en camping någon kilometer bort. 10 mil på en dag kändes helt okej och nu vet vi att vi fixar Tjejvättern utan problem ;) 
 
Framme i Ladrike! 
 
Syns det att jag cyklat med linne och solglasögon eller? 
 
Idag väntade vi ut regnet och började cykla strax efter tio. Vi hade 6 mil kvar att cykla och pausade i Sikfors hos morbror med familj. Jag tyckte att det gick riktigt bra även idag! Benen var pigga, men rumpan värkte. I vissa backar hoppade vi av cyklarna och gick upp eftersom mamma ville det. Jag tyckte ändå att hon gjorde det grymt bra! Fram till för ett par år sedan har ju inte hon kunnat cykla överhuvudtaget på grund av sin sjukdom och cyklade vi 21 mil tillsammans! Galet! 
 
Vi har träffat många efter vägen som frågat var vi är på väg, osv. Alla blir så förvånade och tycker att det är en stor prestation att cykla Fyrkanten runt. För mig känns det inte riktigt så. Visst, det är en prestation, men vi har fixat det utan att vara vana vid att cykla. Jag har cyklat 2-3 mil 5 gånger i år. Alltså kan i princip vem som helst fixa det, bara man har vilja och inte ger sig i första taget! 
 
 
Emma Nyman, Emmanyymaan, Emmas träningsblogg,

8 kommentarer

Mari

30 Jun 2013 19:02

Förtusan så härligt. Ni är grymma :) Eftersom David är från Piteå så blev han väldigt intresserad av att se hur ni hade cyklat =)

Linde

30 Jun 2013 21:15

Wow va duktiga ni är!

Jossan

01 Jul 2013 14:59

Åh jag hade också velat cykla något liknande, grymt kul och väldigt bra jobbat av er båda! :)
Ont i baken? ;)
SV: Egentligen va det inga supernya övningar utan mest lite andra varianter och sånna som jag inte kört på länge. Woodchops, axelpress i maskin och någon till som jag inte kommer på nu :P

Skräpmatsrestaurangen jag jobbar på är ingen kedja utan ett lokalt ställe som heter IM´s. Jobbade där förut och trivdes rätt bra men sen så flyttade jag till Umeå och började plugga så du slutade jag jobba där. Men kände att det var ett lagomt jobb i sommar eftersom jag bara jobbar någon dag nu och då :)

Ja kanske kör lite sockerfritt, men jag har fortfarande inte bestämt vad jag ska göra än :P Ska bort i slutet av månaden så jag funderar istället på vecko-vis utmaningar. Den här veckan funderar jag på att köra vegetariskt minst 3 dagar, och sen komma på något annat till nästa veckan :) Kanske helt sockerfritt då istället :)

kram

Crazylicious

01 Jul 2013 16:35

Grymt jobbat av er! :D Måste kännas skönt i benen sedan, hihi.
Kram till dig!

Emmas träningsblogg

01 Jul 2013 18:04

Mari: Jag har tyvärr ingen karta.. Men vi cyklade "vanliga" bilvägen från Älvsbyn till Boden och sedan via Avan till Luleå. Därefter Kallax - Alvik - Fällträsk - Hälleström - Rosvik och sedan E4an resten av vägen till Piteå. Vanliga bilvägen från Piteå till Älvsbyn :)

Emmas träningsblogg

01 Jul 2013 18:05

Linde: Tack så mycket! :D

Emmas träningsblogg

01 Jul 2013 18:10

Jossan: Jaa, grymt kul med utmaningar som är annorlunda än de "vanliga" träningsmålen! Haha, joo, jag hade rätt ont i rumpan på slutet! Sittbenen är inte riktigt vana ;) Men benen var pigga och fräscha ända till slutet!

Okej, men det är ju jättebra att variera med övningar man inte gjort på länge! :) jag har fastnat i samma övningar nu! Ska försöka komma på något nytt under dagens pass ;)

Alltid bra med jobb! man behöver ju en inkomst :) Men skräpmatskedjan hade ju kunnat vara en hälsokostrestaurang istället! Hur kul?! Typ baka nyttiga grejer och servera hälsosam lunch.. har länge drömt om att starta något sådant ;)

Att ha utmaningar veckovis är ju jättesmart! Jag har haft det under vissa perioder.. Typ en vecka utan bröd och nästa vecka utan något annat ;) Vegetariskt lät ju riktigt spännande!

Emmas träningsblogg

01 Jul 2013 18:11

Crazy: Tack! :D Det känns inte så mycket i benen faktiskt.. Mest i ländryggen ;) Kraam!

Kommentera

Publiceras ej