Ibland har jag dagar då jag känner att det jag gör aldrig kommer att räcka till. Jag kommer aldrig att bli något. Varför tänker man så egentligen? VARFÖR? Om man tänker så kommer man ju aldrig att uppnå något. Man måste vara positiv, våga tro på sig själv och våga utmana sig själv. Annars tar man sig inte framåt utan står och stampar på samma ställe. 
 
När jag var på väg hem från gymmet idag var jag full av positiv energi. Jag lyssnade på en peppande podcast (BodyRadio!) och tänkte att om andra kan så borde ju jag också kunna. Jag kan bygga muskler och jag kan uppnå min drömfysik. Jag SKA göra det. Det gäller bara att ha tålamod, fortsätta kämpa och låta det ta tid.
 
Ibland önskar jag att det gick lite snabbare, men samtidigt.. hur kul skulle det vara om man tränade några veckor och fick sina önskade resultat direkt? Om målet är svårt att uppnå blir det ju desto roligare att göra det. Det ska inte vara för lätt! Och resan dit är ju trots allt fantastisk. Varje dag lever jag mitt drömliv och gör det jag älskar! En vacker dag ska det synas på utsidan också. 
 
Bjuder på en två år gammal bild i brist på något passande till inlägget.

14 kommentarer

Malin

24 Aug 2013 17:02

"Vägen är målet" .. :D

Mari

24 Aug 2013 17:19

Att man ens har dom tankarna är märkligt, men ja. Som ovan säger, vägen är målet =) och så är det.

Linde

24 Aug 2013 17:21

"Om målet är svårt att uppnå blir det ju desto roligare att göra det" klokt tänkt!

Emmy

24 Aug 2013 18:02

Jaha ja! Här var det kloka ord så det bara sprutar om det! :)
Precis sådär vill och försöker jag att också tänka! Det är ju precis så man borde och måste tänka för att uppnå resultat tar faktiskt tid. Bara face it och gör det bästa av situationen!
Det är dock lättare sagt än gjort. Att kämpa och kämpa och inte se framsteg är ju inte direkt motiverande...

SV; Mjaa, kanske? Någon slags youghurt och kanske lite smör är vad jag kan tänka mig... Prova eller skaffa en mixer fort som fän!

Men ja? Det var ju fredag ;) Och if it fits your macros - no probs!

Aha! Trodde du skulle bli värsta mediakändisen ;)

Jaa jag vet! Bananer är döööögott men efter långa perioder med deffning, där det ju som du säger inte riktigt går att klämma in någon guleböj, har det liksom inte blivit att jag "lärt mig" köpa hem dem och när jag väl gör det blir de ofta liggande... Men med arom i typ plättar och kakor får jag ju iaf känna smaken ändå :)

Till advent tycker jag låter som en bra plan! Det är en tid då det förekommer mycket gott och också en tid då jag tycker man kan få unna sig lite :) Hoppas jag fått bukt med mitt hets tills dess också :)

Jossan

24 Aug 2013 19:57

Jag har haft en sån dag idag. Du vet när det bara känns skräp med framtiden, men tack och lov så går de dagarna över :P Och det är ju bara en själv som kan påverka ens egna situation som sagt, så varför klaga!
SV: Haha!! Äckligt, men Emma då, gillar du inte min gröna gröt? ;) Jag äter det inte tillräckligt regelbundet för att märka av någon skillnad men jag inbillar mig att en god smoothie eller energishot med spirulina i gör mig lite piggare, men kan vara plasebo med :P

Okej, en vecka kvar då till skolan börjar - KUL! :) vad spännande! :)

Ja, magsjuka i en sån här lägenhet är INTE kul. Men vi har faktiskt klarat oss från att bli smittade båda två. Ena får sova på extrasäng, använda toan i tvättstugan. Lite tips bara ;)

kram

Emmas träningsblogg

25 Aug 2013 10:11

Malin: Precis! :D

Emmas träningsblogg

25 Aug 2013 10:12

Mari: Precis! Man måste ju kunna tro på sig själv! Konstigt att det ska vara så svårt ibland.. :)

Emmas träningsblogg

25 Aug 2013 10:13

Linde: Haha, jaa, om det är något som ALLA kan uppnå blir det ju inte lika speciellt. Om det krävs lite mer blir det ju roligare :)

Emmas träningsblogg

25 Aug 2013 10:21

Emmy: Jaa, det är ju lätt att ge upp och tänka att det är omöjligt om det tar lång tid att nå sina mål.. Men det är bara att fortsätta kämpa och tänka att man INTE kan vara en sån som ger upp. Det är klart att man kan uppnå sina mål om man verkligen vill! :) Men precis som du skriver är det ju svårt att hitta motivationen ibland när man känner att resultaten uteblir.. Därför är det viktigt att ha kul på vägen också :) Skulle vägen till målet vara tråkig hade det ju inte gått speciellt länge!

Mmm, måste klura på det! Eller skaffa en mixer.. Men jag har ju en i Umeå ;) Hoppas bara på att få ner allt så snabbt som möjligt :)

Haha, näärå ;) Jag är inte någon mediakändis ;) Förutom litegrann från bloggen då, haha ;P

Förstår hur du menar! Jag undvek bananer väldigt länge ett tag, men eftersom jag har en sambo som gillar banan köper vi ofta hem det när vi inte deffar :) Dock tycker jag att bananer är lite väl stora, så jag brukar bara ta en halv, haha.

Jaa, precis! Till advent behöver man ju få äta pepparkakor och sånt :) Och baka massa gott! Både nyttigt och onyttigt ;)

Emmas träningsblogg

25 Aug 2013 10:25

Jossan: Det är jobbigt med sådana dagar! Men precis som du skriver är det bara en själv som kan påverka hur framtiden kommer att bli. Och då får man väl försöka göra sitt bästa för att framtiden ska bli riktigt bra :)

Haha, gröna, slemmiga grejer är väl inte direkt min grej ;) Jag har funderat på att köpa hem spirulina men är rädd att jag ska tycka att det är äckligt och inte kunna få i mig det.. Så vi får se om jag vågar ;) Låter som att det kan vara bra iaf!

Men vad smart att använda toan i tvättstugan! :) Det var ju en riktigt bra idé! Då är det i alla fall liiite mindre risk att bli smittad :) Eller så får man hänga på gymmet och universitetet och undvika hemmet så gott det går ett par dagar ;)

Kram!

Crazylicious

25 Aug 2013 14:56

Usch vad jag hatar sådana där tankar! Själv har jag fastnat i dem sedan en tid tillbaka... Blir inte kvitt dem :(
Kram!

Mari

25 Aug 2013 19:02

Sv. Haha, ja. Den frågan ställer jag mig ibland, varför är det så himla svårt ?? ...

Emmas träningsblogg

27 Aug 2013 09:12

Crazy: Men gumman! Du MÅSTE ta dig bort från de tankarna. Tänk att du kan åstadkomma precis vad du vill! Tänker du positivt kommer du att kunna nå dina mål! :)

Emmas träningsblogg

27 Aug 2013 09:12

Mari: Jaa.. ingen aning! :/ Nu ska vi tänka positivt!

Kommentera

Publiceras ej