Jag började min vecka med att hänga på låset till gymmet. När jag väl blivit insläppt mosade jag bröst och axlar. Det gick riktigt bra. Det blev mycket pressar och många dropset. Dropset är ett himla fint påfund som passar utmärkt när man vill få till ett riktigt bra pass och inte har mer än en timme på sig. 
 
Efter träningen åkte jag till ett ställe som sålde begagnade cyklar. Dock var det slutsålt och jag fick promenera in till stan där jag hittade en fin begagnad cykel. Det som skulle ha blivit ett gympass, en kort promenad och en kort cykeltur blev till sist en timmes träning, en timmes powerwalk och en halvtimmes cykeltur. Skönt, men samtidigt stressande eftersom jag har två artiklar att läsa till imorgon och jag tänkte få det gjort innan jag ska till jobbet. 
 
 
Stress är dock något som jag kommer att känna av mindre nu när jag köpt mig en cykel. Inga busstider att passa och jag kan bestämma mer över min egen tid. Dessutom går det mycket snabbare att åka till jobbet på cykeln. Det finns en direktbuss jag brukar åka med till jobbet som tar ca 12 minuter, men på kvällen när jag ska åka hem går inte den bussen längre och jag måste åka in till stan och byta buss. Det tar ca en timme. Det ska bli sååå skönt att komma hem snabbt efter jobbet.
 
Och förutom allt tidssparande blir det ju lättare att storhandla och sånt. Och så alla fördelar för hälsa och miljö också, of course. Och jag sparar in massa pengar på att slippa ha busskort. Och jag får frisk luft. Behöver jag rabbla vidare? Det finns ju hur många fördelar som helst och jag är så LYCKLIG över att cykla igen. 

Kommentera

Publiceras ej