Igår var jag riktigt duktig på att följa mitt schema och fick faktiskt mycket gjort. När mina planerade pluggtimmar var över kraschlandade jag på sängen och stannade i princip där resten av kvällen. Jag och Rasmus tittade på serier. Mys! Typiskt att båda blev sjuka samtidigt, men det är väl inte så konstigt när vi bor så här litet. Men vi fick ju på sätt och vis en extra helgdag, även om vi inte hade energi till att hitta på något roligt. 
 
 
Jag började den här dagen med en promenad. Mycket lugnt tempo, men skönt med frisk luft. Jag mår mycket bättre idag, men än fortfarande långt ifrån frisk, vilket jag kände tydligt under min morgonpromenad. Således inget gym idag. Men jag fick i alla fall ett bra avslut på gårdagen och en bra start på denna dag. 
 
 
Dagens frukost: proteingröt! Någon som är förvånad? ;) Igår gjorde jag en jordgubbssås och äppelmos som jag pimpade dagens gröt med. Jag har ALDRIG lyckats med ett sådant här gott äppelmos tidigare! Ska passa på att göra mer nu när det finns så gott om äpplen bara några meter från vår lägenhet. 

1 kommentarer

Emmy

24 Sep 2013 09:34

Hahaha! Tyckte först att jordgubbsåsen på gröten såg ut som ketchup. Sannerligen en udda kombo ;)

SV; Mhm, jag har det ju ganska lyxigt med deltidsjobb och att bo ensam = ledig tid ägnas åt MIG och BARA MIG! Men vissa veckor blir det ju mer jobb och mindre tid hemma men jag ser ändå alltid till att ha hemlagat i matlådorna och ett bra förråd med nyttigfika i frysen. Det är prio!
Inte för att verka som värsta skvallerkärringen men har en kollega som käkar Findus/Felix färdiga rätter VARJE DAG på jobbet. För mig helt oförståeligt...

Joo, allra helst tror jag att jag äter salt till huvudmåltiderna också man vill jag lyxa så kan det gärna bli en kaka :) Är det bra innehåll ser jag inte alls något problem med det :)

Riktigt trist är det faktiskt men man kan ju inte göra annat än att acceptera det och sedan låta bli att köpa den produkten... En liten godissort eller dricka (t ex) tycker jag faktiskt att man kan leva utan om det nu är nyttigare för en själv samt bättre för natur och miljö :)

Att upptäcka bönor i bakning var för mig en revolution. Helt fantastiskt bra!!

Du kommer att ha tid att hinna spendera dem. Tro mig! Och kanske bra att inte ha tid att kunna gå runt i butiker och råka göra en massa dumma impulsköp? Spara istället och köp sedan något riktigt fint som du verkligen vill ha :)

Kommentera

Publiceras ej