Förra året hade jag de där klassiska nyårslöftena; sluta röka och få ut mer resultat av träningen. Nyårslöften brukar ju vara till för att brytas, men jag har faktiskt klarat mina alldeles utmärkt. Jag har slutat röka. Twice. Kanske inte var världens bästa idé att börja om, men nu har jag slutat på riktigt, haha. Ser ingen som helst anledning till att börja om nu och är grymt stolt över att jag klarar mig så pass bra! Har till och med fixat att feströka utan att ens vara sugen dagen efter. Men jag har inte längre behovet av att röka för att lugna mig eftersom jag inte är på långa vägar lika stressad som jag var tidigare, så det har nog påverkat rätt mycket också.

Träningen går bättre än nånsin. En förändring som jag gjorde i början av året var att äta lite bättre. Tidigare har jag tränat lite på måfå och ätit katastrofalt, haha. Men när jag skärpte till kosten lite (mindre kolhydrater, mer proteiner) så kom resultaten av träningen som ett brev på posten och det blev helt plötsligt roligare att träna eftersom det äntligen hände något. Största utvecklingarna formmässigt har dock skett under hösten. Jag har tränat hårt, varierat träningen och inte haft några som helst krav på att utvecklas. Jag har struntat i vilka hantlar jag lyfter och bara kört på, och nu har jag lyckats få min bästa form hittills. Musklerna är större, kroppen tajtare. Kan dock inte påstå att detta gäller nu efter julen, haha. Jag lägger lätt på mig vätska när jag äter sötsaker och känner mig mer eller mindre gravid. Mina synliga abs är ett minne blott, men jag vet att de kommer tillbaka så fort jag kommer in i vardagsrutinerna igen och inte äter sötsaker varje dag längre, haha. Hur som helst så har träningen gått bra, så man kan väl säga att jag fixat det nyårslöftet rätt bra också.

Nyårslöften inför 2012 då? Nu har jag ju redan avverkat de vanliga nyårslöftena. Det kommande året kommer jag nog inte att ha några konkreta löften, men jag lovar mig själv att jag ska bli bättre på att ta hand om mig själv. Jag ska göra sånt som jag tycker är kul och som jag mår bra av. Jag ska unna mig att ta det lugnt och inte stressa upp mig över småsaker. Helt enkelt fortsätta i samma spår som hela hösten. Jag har aldrig varit lyckligare än jag är nu, så varför inte fortsätta med det? ;) 2012 ska bli det bästa året hittills, och det finns stora chanser att det blir det också. Har mycket spännande saker på gång!

Kom dock på ett konkret nyårslöfte nu också. Jag ska lära mig att spela gitarr på riktigt! Det har ju försökt med lite halvhjärtat tidigare också, men nu under julen har jag märkt hur mycket jag behöver det. Jag har bara varit i Älvsbyn i en och en halv vecka, men det är alldeles för lång tid utan mitt piano så jag har spelat gitarr istället. Kan dock inte alla ackord, utan bara några. Så jag brukar göra om låtarna lite och improvisera in lite andra ackord i dem, haha. Men nu ska jag lära mig på riktigt!

1 kommentarer

Therese

01 Jan 2012 14:28

Hade du en bra dag i går ?:)

KRAM

Kommentera

Publiceras ej