Jag har haft en riktigt härlig dag. Under förmiddagen satt jag och Rasmus hemma och spelade kort och därefter åkte vi in till stan. Det blev ett spontant besök på en thairestaurang där jag åter mängder av sushi. Jag kan inte förstå att jag inte tyckt om det tidigare.. Det är ju hur gott som helst! Och med massa wasabi på förbränner man ju alla kalorier man sätter i sig (skämt åsido, men starkt ska det vara!)
 
Sedan gjorde vi inget av det vi egentligen skulle göra. Min stackars sambo fick bära väskor och påsar för jag hamnade i något shoppingmood. Det händer inte ofta, så det är väl bara att passa på. Köpte ett par träningstights (mina gamla är snart för trasiga för att användas öht), en t-shirt, en duschkräm och sockar. Inte mycket, men mer än jag shoppat till mig själv på lääääänge. Numera består ju shoppingen främst av mat och tvättmedel och annat nödvändigt ;) 
 
 
 
Mina nya träningstights köptes på Stadium. De slutar strax under knät och har en supersmart fick på sidan. Jag fick tillfälle att inviga dem redan idag. Jag och Linde har nämligen kört ett axelpass tillsammans under eftermiddagen. Jag fortsatte med min utmaning i militärpress och fixade repsantalen även denna vecka, men det märks tydligt att det blir tyngre och tyngre. Mot slutet av passet brände axlarna rejält och var verkligen tömda på all styrka. Sidolyft med 5 kg var tungt och då kan man väl inte säga annat än att man kämpat på riktigt bra?
 
 
 
Emma Nyman, Emmanyymaan, Emmas träningsblogg,

6 kommentarer

Jossan

27 Aug 2013 19:03

Jag har letat efter tights med ficka på sidan i evigheter! Vet du om de fanns i längre modell med? :)
Lät annars som en bra dag tycker jag! :) Mys med sambon är ju det bästa :) Hur går det för han med jobb förresten?
SV: Nej jag har faktiskt slutat kolla facebook lite mycket som jag gjorde förr. Nu är det typ morgon/kväll och förut var det i alla fall minst en gång däremellan :P

Gör så! Den klarar sig helt själv på ugnen faktiskt! Rörde aldrig om i grytan och det brände inte alls fast något heller så är en tacksam rätt :)

jag har en "ätardag" på torsdag. Då ska vi fira min 24års dag i efterskott med middag och bio :)

Lite svårt när du inte har micro ja ;) haha ja nog kan jag komma ner med en micro alltid ;)

Jag kanske har ett extrajobb på gång här i stan men jag vet inte hur jag ska göra. Är inget att göra med ekonomi men jag MÅSTE ha jobb och pengar nu. Väntar fortfarande på svar från några ställen vilket är jobbigt. Har inte börjat kolla så jättemycket söderut än men blir tvungen till att göra det nu.

Kram

Emmy

28 Aug 2013 08:56

Feeeejna brallor (och nice ass ;)) men fyyyyy för sushi ;)

SV; Hehe! Det gör verkligen jag med :D Lite avbetning av det gamla förrådet bara samt mer finslipning på recepten och sen köööör jag :) Kanske borde bjuda in till kafferep då?

Jag förstår dig verkligen! Vardagsmotionen, om än det bara blir litelite, är min drog ;) Skickar lite heeling till din fot :)

Men ja, det är ju skitlätt? Speciellt när man har tillgång till kvarg, keso, ägg/äggvita och proteinpulver. Du borde utmana dig själv men iaf en vegansk maträtt ;)

Jag läste lite om ditt upplägg i de övningarna och vad jag förstår ska man göra en liten ökning varje vecka? Varför inte se dem som delmål? Alltså få känna lite segerkänsla varje gång du ökat även fast det var en "planerad ökning"?
Jag själv har faktiskt inte specifika mål alls. Jag vill bli starkare och forma kroppen men jag vet inte exakt hur och inte inom vilka tidsramar. Jag försöker mest att träna för att det är kul, skönt och nyttigt för kroppen. Det där andra är mest bonusar. Ibland tappar jag lite motivationen och då funderar jag på om jag inte borde ha tydligare mål men på samma gång tycker jag det är skönt att vara fri i träningen... svårt...

Tycker alls att det är duktigt. Det är en självklarhet!

Crazylicious

28 Aug 2013 10:17

Åh, kul med nya byxor! Och bra pass, fin dag, hoppla heja och hela baletten! :D

Emmas träningsblogg

28 Aug 2013 11:56

Jossan: Jättepraktiskt med ficka på tightsen! När jag är på gymmet brukar jag har nyckeln i ett gummiband runt vattenflaskan, men när man tex är ute och går är det ju jättesmart att ha en fick för hemnyckel och sånt :) Jag vet inte om de finns i längre modell.. Jag tittade bara efter korta tights eftersom det var det jag behövde :)

Rasmus har inte haft så mycket jobb senaste månaden, men det verkar bli mer framöver. Han har ett heltidsjobb som varar i två månader på gång, så det är ju alltid något! Och så ska han gå till arbetsförmedlingen och kolla om han kan få något starta-eget-bidrag. Om han har eget företag kan han ta emot egna kunder till företaget där han jobbar som sjukgymnast. Nu har han deras kunder, men har han eget företag kan han marknadsföra sig själv och jobba mer :)

Facebook är verkligen beroendeframkallande! Det känns som att ALLT händer där och att man måste kolla igenom uppdateringar för att inte missa att vänner förlovat sig och sånt, haha :P Men det är riktigt skönt att inte kolla allt också :) Ofta är det ju uppdateringar som inte är alltför intressanta ;)

Okej, hoppas att du får extrajobbet! Håller tummarna! Och du kan ju alltid söka jobb inom ekonomi samtidigt som du jobbar :)

Kram!

Emmas träningsblogg

28 Aug 2013 12:09

Emmy: Thanks! :D Haha, jag klarade inte alls av sushi förr, men nu tycker jag att det är riktigt gott! Äter dock bara de runda eller de mer grönsaker på.. Klarar inte av när det är typ en risklump med en rå fisk över :P

Haha, det låter bra! :D Såg att du skrev något om att starta café och det borde du verkligen göra! :D I Uppsala kanske? Då skulle jag komma och fika hos dig oooofta! Jag har själv tänkt tanken och det skulle ju vara såååå kul att ha typ kombinerad restaurang och café med bara nyttiga grejer! :D

Jaa, det är sant! Jag har ju ett visst repantal och set som jag ska klara på en viss vikt varje vecka och det är ju som små delmål i sig :) Och jag blir alltid glad när jag fixar det! :)

Okej! Jag brukar också ha det lite så.. Ibland har jag tydliga mål med träningen och vill tex ta kroppsvikten i bänk och så, men ibland tränar jag bara på utan att sträva efter att öka i någon speciell övning. Ökningarna får liksom komma när de kommer, utan någon press på att jag ska klara en viss vikt. Jag tror att det kan vara bra att ha lite olika perioder.. Att ibland satsa mot något specifikt, men inte om det gör att träningen känns pressande.. För det ska ju vara KUL, det är huvudsaken! Men ibland tappar jag motivationen lite om jag inte ha något mål med passet.. Så man får väl känna efter vad det är man behöver just nu :)

Emmas träningsblogg

28 Aug 2013 12:10

Crazy: Jaa, det behövdes verkligen! :D Jag har typ ett par tights som jag använder JÄMT och då nöter jag ju sönder dem ;) Så nu är det dags att nöta sönder ett par nya! :)

Kommentera

Publiceras ej