Jag har varit ute och åkt skidor idag igen. Jag måste erkänna att jag är lite frälst. Än så länge är jag ungefär världens sämsta skidåkare och det går helt ärligt saktare att åka än att gå ibland. Men det är kul! Och det är skönt. Att vara ute i friska luften är något som jag verkligen uppskattar. Det är ju bland annat därför jag älskar mina morgonpromenader också. Skidåkningen är inget jag nånsin kommer att satsa på, men det är otroligt härligt att kunna åka en runda när jag är uppe i Älvsbyn. 
 
Idag åkte jag 3,7 km. Längre än igår i alla fall. Och jag hade gärna hållt på ett tag till om det inte varit för all träningsvärk. Jag känner av insida lår väldigt mycket. Jag vet inte om det är från gårdagens skidåkning eller dagens benpass. En kombination kanske? Jag använder ju musklerna på ett annat sätt, så det är inte så konstigt att det känns. Stakningen gick också lite sisådär idag på grund av träningsvärk i ryggen från gårdagens ryggpass, men så fort cirkulationen kommit igång gick det bättre. Och trots lite träningsvärk här och där så tog jag mig runt med ett leende på läpparna. 
 
Jag åkte med mamma idag! 
 
Emmanyymaan, Emmas träningsblogg, Älvsbyn,

4 kommentarer

Crazylicious

31 Mar 2013 18:04

Åh vad skönt det låter! :D Är ingen skidmänniska, men tycker alltid att det verkar så nice med just långfärds... I skogen... Så rogivande och vackert!
Sv: Tack :D Fast jag vet inte om det går åt rätt håll... Måste sätta mig och klura lite på mitt liv ikväll, haha :P
Ojoj... Tur att jag inte driver en skönhetsblogg ;) Har gjort brösten två gånger (ena inlägget gick sönder efter ett par år och blev då tvungen att byta ut dem båda, förstås), tandoperationer ;) fettsugningen av magen i två omgångar och mitt största misstag, fettsugning av ridbyxlår när jag var 19 år gammal. Det är därför mina ben är så fula... Det blev helt knöligt och inte alls jämnt, även om jag blev av med själv ridbyxlåren så kan jag än idag inte visa mig naken, halvnaken, i bikini... Vet inte vad som hade varit bäst. Har dock aldrig vågat försöka rätta till det... :(

Emmy

01 Apr 2013 09:18

Känner precis lika! Skidåkning är något jag aldrig skulle få för mig att träna och bli bra på men den där "kommautiluften-biten" är riktigt härlig :) Tyvärr inte hunnit bli någon runda för mig ännu i år. Trots att jag bor granne med skogen och fina skoterspår...

SV; Mhm, fotplaceringen är lite klurig men får man bara till den tycker jag att det går fiiiiinemangs :)
Chokladgeggan på plättarna är "cookie dough" gjord på gula ärtor.

Ja, jag ska bland annat ha en "reunion" med några gamla Jokkmokkskompisar och så ska jag hem och fira min pappas 60-årsdag. Perfekta tillfällen att äta både det ena och det andra ;)

Aha! Då förstår jag :) Ska bli spännande att följa, lycka till!
Tänkte själv köra en lite quickfix minideff innan sommaren för att tajta till bikiniformen :)

Emmas träningsblogg

01 Apr 2013 10:15

Crazy: Det är superhärligt med skidor! Ändå åker jag inte oftare än typ vart femte år ;) Ska försöka bli bättre på att åka när jag är i Älvsbyn :)

Oj, det var en hel del operationer! Jag har länge funderat på en bröstoperation, men det lär dröja. Har varken pengar eller mod för att göra det än ;)

Emmas träningsblogg

01 Apr 2013 10:32

Emmy: Jaa, men precis! Jag åker skidor typ vart femte år. Det är ju riktigt härligt, men blir liksom inte av. Vad skönt att du bor så nära ett skidspår! Antar att det kan vara en rätt bra promenadslinga på sommaren då? :)

Haha, alltså gula ärter! Är det verkligen gott att ha det i sånt? Och i gröt? Jag är en sån där som aldrig tyckt om ärtsoppa, så jag vet inte om jag skulle uppskatta det. Smakar det mycket ärter eller försvinner smaken i allt det andra? :)

Åh, vad roligt! :)

Men du deffade ju nyss! Inte tror jag att du behöver en till deff :) Du är ju redan i superbra form! :)

Kommentera

Publiceras ej