Igårkväll var tanken att jag skulle ta en REJÄL sovmorgon. Typ sova halva dagen för att få bort mitt halsont. Jag vaknade av att det var ljust ute och trodde att klockan var omkring 11. Jag brukar ju aldrig mötas av solljus när jag vaknar! Men nej, klockan var 7 och sedan dess har jag försök somna om. 
 
Nu har jag bröd i ugnen och en till sats som väntar på gräddning. Det får bli en del av dagens brunch, när Rasmus vaknar. Fram till dess består min frukost av kakor. Visst får man äta det till frukost när man är lite sjuk? Det är dock nyttiga kakor - dessa - så de lämpar sig faktiskt nästan att äta dem till frukost i vanliga fall också. 
 
 

6 kommentarer

Emmy

21 Sep 2013 15:00

JA!! Det får man!! Fast ärligt talat tycker jag att man får äta kakor när man vill och till vilken måltid som helst ;) Igår blev det saffranskaka till lunch för mig och idag citronmarängpaj till fastebryt. If it fits you macros ;)

SV; Men word på dig! Analys av innehållsförteckningar kan verkligen vara skrämmande :/

Hihi! Uppenbarligen svårt att få till det perfekta splitet :P Jag tror på att variera lite och byta då och då. På så sätt blir vissa muskler mer eller mindre i fokus under olika perioder :)

Svarta bönor är trevligt att göra chokladiga saker med (mest för färgen, i min värld smakar alla bönor likadant). Brownies eller kladdkaka är ett bra tips :) Eller kanske choklad-cookie dough? Choklad-proteinbollar?
Jag har sett recept på fusk-cheesecake samt vegan-proteinbars på vita bönor. Står på min test-lista :)

Det gör du helt rätt i! Tror själv att jag ska sätta mig och internershoppa lite nu. Var ju bara någon vecka sedan sist ;)

Jossan

21 Sep 2013 19:10

Helt rätt tänk ;) Fast de där kakorna kan man som sagt äta till varje mål varje dag även fast man är frisk ;)
KRYA på dig iaf, hoppas du blir frisk så du inte behöver ligga inne och vila hela helgen!
SV: Japp! Riskakor på kvarg är gott! Brukar röra om och blanda ner ännu mer kanel. Bra mellis ;)

Ja, har du ont i halsen är det dumt att jobba! Det är ju ändå kroppens sätt att säga till att den behöver vila!

Ja, är väldigt olika mellan alla personer hur mycket sömn som behövs. Därför är det så svårt att veta vart man bör ligga :P Men eftersom jag känner mig piggare av lite mindre sömn så kanske jag inte ska ligga och sova massa timmar i onödan ;)
kram

Crazylicious

22 Sep 2013 08:16

Absolut, det får man! Och krya krya, lilla vännen! (Eh muskliga vännen ;) ) Hoppas att vi kan ses snart igen!
Kram!

Emmas träningsblogg

24 Sep 2013 08:48

Emmy: Haha, håller med ;) Äter gärna kakor JÄMT! Men samtidigt vill jag gärna ha något salt till lunch och middag.. Typ kyckling eller nåt :) Och kakor som mellis ;)

Verkligen! Bra att läsa innehållsförteckningar, men irriterande när något man tycker om innehåller massa skräp ;P

Jaa, precis! Jag försöker variera träningsprogrammet lite. Just nu är det mycket fokus på axlar, för de vill bara inte växa! Andra muskler växer, men axlarna släpar alltid efter :P

Kladdkaka på svarta bönor ska jag testa! Vi har kokat upp en hel del svarta och vita bönor nu så jag har mycket att baka av ;)

Haha ;) Jag måste nog också internetshoppa! Jag tycker om att gå omkring i kosttillskottsbutiker, men nu hinner jag ju inte! Jobbar och pluggar för mycket :P Men det kanske är bra? Att tjäna pengar som man inte hinner spendera, haha ;)

Emmas träningsblogg

24 Sep 2013 08:52

Jossan: Totally agree! Kakor kan man äta jämt, så länge de är någorlunda nyttiga ;)

Jag har fortfarande inte blivit av med min förkylning.. Och har inte hunnit vila så mycket heller. Plugg och jobb! Men nån dag MÅSTE jag vila!

Förstår precis hur du menar! Jag blir också seg av att sova för mycket. Får betydligt mer energi av att tex vakna en halvtimme tidigare för att hinna med promenad :)

Kram!


Emmas träningsblogg

24 Sep 2013 08:52

Crazy: Tack fina du! Kraam! :)

Kommentera

Publiceras ej