Tanken var egentligen att jag skulle sitta på universitetet och plugga hela dagen. Dock kände jag att jag inte skulle klara av det idag. Jag kände mig febrig imorse och inte alls sugen på att umgås med folk. Istället bestämde jag mig för att plugga hemma. Här finns det visserligen också folk - Rasmus har OCKSÅ blivit sjuk och kan inte jobba idag - men det känns i alla fall lite lättare. 
 
Det som är svårt med att plugga hemma brukar vara disciplinen. Man ser det där diskberget, börjar storstäda kylen/ugnen och kan inte riktigt koncentrera sig. Sådana här dagar, när huvudet inte riktigt är lika alert som vanligt, känns det därför extra viktigt med struktur. Jag gör ett schema till mig själv som jag ska följa. Telefonen plingar till när jag får ta rast och när jag ska börja om att plugga. Då känns det betydligt lättare att hitta pluggotivationen! 
 
 
Nu har jag lunchrast och förutom att äta lunch hinner jag även gå ut en stund. En kvarts lugn promenad kanske? Frisk luft känns i alla fall som ett måste en sån här dag, men jag vill inte anstränga så mycket när jag är förkyld. 
 

2 kommentarer

Mari

23 Sep 2013 19:10

Smart !! detta måste ju vara ett väldigt bra sätt att få saker gjorda. Ska testa =) hur mår du?!

Emmas träningsblogg

24 Sep 2013 08:36

Mari: Det funkar riktigt bra faktiskt! Tycker att det är så svårt att hitta motivationen hemma annars :)

Jag mår sisådär! Bättre för varje dag som går, men fortfarande inte helt hundra :)

Kommentera

Publiceras ej