Jag började ju med 5:2 i måndags och hade min första fastedag då. Idag är det dags för den andra. Själva fastedagen var inga större problem sist, men dagen efter märkte jag rätt tydligt varför folk inte brukar kombinera 5:2 med 16:8. Jag var ju superhungrig på förmiddagen! Och att sambon var hemma och åt frukost gjorde inte saken bättre, så jag bröt min fasta tidigare och hade ett ätfönster på 9 timmar istället för 8. Detta ska vara roligt och utmanande, men absolut inte plågsamt! 
 
Imorgon har jag en dag som är helt fri från fasta och tidsrestriktioner. Därför känns det som ett bra val att ta fastedagen idag så att jag kan äta frukost imorgon. Och lördagar innebär ju inte att jag har extrema ätardagar. I så fall hade det ju varit dumt att fasta idag eftersom jag garanterat skulle ligga på ett enormt överskott imorgon då. Lördagar innebär att jag kan äta när som helst under dagen, men jag äter alltid fritt (utom fastedagarna). Jag har inga restriktioner om att jag måste ligga lågt i kolhydrater eller fett någon gång under veckan, men gör det ofta automatiskt.
 
Sammanfattningsvis;jag väljer att fasta idag eftersom jag kan äta när jag vill imorgon, men jag äter någorlunda bra alla dagar. Även lördagar. 
 
 
Kylskåpskallt med en liiiiten skvätt Funlight blev dagen "frukost". Jag vill liksom bara ana smak av Funlight. Jag har svårt för att dricka vattnet som det är eftersom jag är uppväxt med Norrbottens riktigt goda vatten. Kräsen? ;) 
 
Nu ska jag strax iväg till gymmet och mata på med X antal set marklyft. Eftermiddagen blev precis uppbokad av något annat som jag ska berätta om senare. 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej