Under förmiddagen kände jag mig bara halvt peppad på träning. Jag skulle ju "bara träna armar idag". Det känns liksom som att armpassen är liiite mesigare än de andra eftersom det är så små muskler som arbetar. Det är ju inte direkt som ett benpass.
 
Men ändå lyckas jag alltid bli riktigt trött och skakig under armpassen också. Kanske för att det är lätt att köra till failure varje set? Man behöver liksom inte oroa sig för att falla ihop på golvet med en skivstång på axlarna. Dessutom arbetar jag väldigt mycket med superset och dropset just under min armpass. Det funkar ju utmärkt att superseta antagonister och det är lätt att droppa i tex pushdowns och andra kabelövningar. Sååå. Är armpass mesiga? Inte alls faktiskt! Åtminstone inte mina. 
 
Dagens pass:
Ez-stångcurls
Scullcruchers
Sittande hantelcurls
Pushdowns m rep
Press över huvudet
Cablecurls
Pushdowns m stång
 
 
 
 
 
Emma Nyman, Emmanyymaan, Emmas träningsblogg,

4 kommentarer

Emma

25 Aug 2013 16:16

Hahaha gud vad roligt, du skriver nästan på pricken samma som jag gjorde för ett par veckor sedan: http://emma.shapemeup.se/2013/08/05/igang-3/ :p

Mari

25 Aug 2013 19:08

:) Brukar också tycka dessa pass är mespass, men efteråt är jag alltid lika nöjd =)

Emmas träningsblogg

27 Aug 2013 09:10

Emma: Haha, nämen se där! Det har jag inte sett! :) Kul att vi tänker likadant! ;)

Emmas träningsblogg

27 Aug 2013 09:11

Mari: Samma här! Man lyckas liksom bli riktigt skakig trots att man inte tror det innan ;)

Kommentera

Publiceras ej