Igårkväll hade vi myskväll med godis och film. Det blev en romantisk komedi och jag fick fotmassage samtidigt. Ibland har man det bra alltså! 
 
Vi spenderade kvällen och natten i gamla lägenheten. Anledningen? Det finns TV och internet. TV kan jag visserligen leva utan, för jag tittar nästan aldrig på något. Internet är däremot svårare att vara utan. Jag använder telefonens internet till att skriva snabba blogginlägg, kolla mejl och kolla om någon skrivit till mig på Facebook. Vanligtvis brukar jag spendera mer tid på bloggen, läsa andras bloggar och kolla igenom uppdateringar på Facebook. Och hänga en del på Platsbanken också. 
 
Från början kände jag mig smått handikappad utan fri tillgång till internet, men efter ett tag insåg jag hur skönt det var. Det finns så mycket tid över till annat! Jag bakar betydligt mer, läser böcker och tidiningar och blir överlag mycket lugnare. Ibland behöver jag såklart vara uppkopplad, men inte alls lika mycket som jag varit tidigare. 
 
 
Egentligen är det helt galet hur beroende vi har blivit av att vara uppkopplade. Det förutsätts att vi har internet och att vi ska ha koll på vad som händer i omvärlden. Vad gjorde vi innan internet fanns? Behöver vi verkligen spendera så mycket tid framför datorn som vi gör i nuläget?
 
Emma Nyman, Emmanyymaan, Emmas träningsblogg,

5 kommentarer

Jossan

25 Aug 2013 10:47

Svaret är NEJ. Vi behöver verkligen inte använda internat/datorn så mycket som vi gör men samtidigt tror jag att det skulle vara svårt att vara utan den helt. Som jobbsök tex, hur skulle man få reda på lediga jobb och sånt utan internet? :) Då är det en bra grej..och sen när man får lite mat och träningstips med ;)
SV: Ja, jag lovar att pulled chicken blev gott! Och jag är som dig, rädd för att råka få rå kyckling när man tillagar den själv men som sagt, du behöver verkligen inte vara rädd för det i det här receptet! Dessutom ser du kycklingen när du drar isär den att den är klar :) Prova! :)

Haha ingen fara, jag tror nog att jag snart ska kunna träna igen :)

Ja, ätardagar under kontroll är ju en bra grej! Men jag känner igen det där när det går fel. Illamående och magkramper är inte värt det! :P

Jossan

25 Aug 2013 10:50

SV: Men Emma!? Aldrig testat mugcake? Då vet jag vad ud måste testa så fort du får tillgång till en micro!! Smakar varm brownie typ! :)

Precis, och nu ser min framtid väääldigt mörk ut om jag inte får ett extrajobb NU. Så nu tar jag vad som helst för vi behöver verkligen pengar i höst :/

Ja! Exakt så gjorde jag när Robin låg i någon typ av maginfluensa. Jag var bara hemma och åt frukost, duschade och sov. annars var jag på skolan, tränade eller satt på iksu och pluggade och hade med matlådor dit! :P

kram

Crazylicious

25 Aug 2013 14:55

Ja... Internet är farligt beroendeframkallande!
Men vilken mysig kväll ni fick :D Älskar när sambon bjuder på fotmassage.
Sv: Ja, jag förstod det också, med den där övningen. Men jaaa, det känns i triccarna idag! :D Och när jag sett folk tipsa om den i bloggar har det alltid varit för triccarnas skull, så jag trodde i min enfald att det var en tricceövning, haha.
Oh, vad är bänkpressband? :)
Kram och hoppas att du har en bra söndag!

Emmas träningsblogg

27 Aug 2013 09:18

Jossan: Precis! Vi behöver internet till allt möjligt.. Och jag skulle aldrig klara mig helt utan! Behöver kunna logga och läsa bloggar ;) Men jag kollar aldrig uppdateringar på facebook nu och det är faktiskt rätt skönt! :)

Måste testa pulled chicken! Ska testa det någon dag då jag är hemma i några timmar :)

Precis! Så länge man kan ha ätardagar där man njuter av det goda utan att det går till överdrift är det ju bra :) Nu ska jag köra sockerfritt fram till jul, så jag kommer bara att ha ätardagar då det blir extra god mat.. Inget godis ;) Det känns riktigt bra!

Jaa, jag måste verkligen testa mugcake! Har varit sugen på det länge, men det är svårt när man inte har mikro.. Du är inte sugen på att komma hit och ta med min mikro och mixer och sånt? ;)

Förstår paniken med jobb! Jag har också gått över till att ta vad som helst.. När det är kris kan man inte vara så kräsen! Men det är så synd att man ska ha en bra utbildning i bagaget och fortfarande inte få jobb! Har du sökt något i Uppsala?

Kram!

Emmas träningsblogg

27 Aug 2013 09:21

Crazy: Verkligen! Jag känner mig som en dålig bloggerska nu när jag inte har samma tillgång till internet.. Blir liksom korta inlägg och jag svarar inte lika snabbt på kommentarer :P Men samtidigt är det nog bra att vänja av sig lite!

Det är en riktigt bra övning faktiskt! Jag tror att jag ska köra den under morgondagens ryggpass :)

Bänkpressband är lila ganska tjocka band som man fäster i stången i bänkpressen för att få tyngre belastning i de delar av rörelsen där det annars är lätt.. Om du förstår huir jag menar? ;) kan användas till chins och sånt också. Man kan ha foten i ett band så blir det lättare att ta sig upp :)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej