Vill ni ha något gott till fredagsmyset? Något chokladigt? En kladdkaka kanske? Tidigare i veckan bakade jag en riktigt god nyttig variant som jag tycker att ni kan testa! 
 
Du behöver:
1 dl äggvita
1 dl sötningsströ
100 gr lättkvarg
30 gr vaniljprotein
2 msk pofiber
Kakao
 
Gör så här: 
Vispa äggvita och sötningsströ pösigt och tillsätt sedan kvargen. Rör sedan ner de torra ingredienserna och grädda i en ugnsform på 175 grader i sisådär 15-20 minuter. 
 
 
 
 
Igår åt jag kladdkakan till en stooor portion proteinfluff med mangosmak. Underbart! 
 
 
 
Emma Nyman, Emmanyymaan, Emmas träningsblogg,

10 kommentarer

Jossan

30 Aug 2013 19:46

Är det för en portion? Annars äter jag nog den som det ändå men jag bara undrar ;)
SV: Jaa, jag tror nog du är på god väg att bygga dom armarna, bara fortsätt så kommer dom nog snart! ;)

Ja, nu när du har både skola och jobb så blir det verkligen att planera in när du kan komma upp. Sen så kostar det ju en hel del att åka fram och tillbaka med så då vill man ju passa på att stanna här uppe ett tag och kanske inte bara stanna över helgen. Men du trivs som sagt bra nu i Uppsala? :)

Nej jag har faktiskt inte trådlösa hörlurar utan vanliga, men jag har aldrig ens tänkt på att kabeln är i vägen faktiskt :)

kramkram

Jossan

30 Aug 2013 19:49

SV: Nej jag vet! Är bara det att OM jag skulle få jobbet så kanske det redan börjar om två veckor. Rätt mycket att hinna fixa innan dess alltså. Men jag vill ju verkligen ha jobbet...åhh..svårt :P Är i Linköping och är en traineeplats! Affärsutveckling och effektivisering :) http://www.academicwork.se/jobbannons/juniora-affarsutvecklare-med-hoga-ambitioner-till-infor-i-linkoping/linkoping/14925458 är annonsen! :)

Haha jaa, jag får hålla ut till nästa sommar! ;) eller bara skrämma bort dom på något sätt :P

Kram!

Emmy

30 Aug 2013 19:53

Om det inte vore för att jag satt och hävde i mig chokladfluff hade jag lätt hoppat in i köket och bakat NU! Receptet får väl hamna på den där listan istället...

SV; Jaaaa, no pain no gain säger dom ju ;)

Förstår verkligen din känsla! Åh, vilken mardröm! Hoppas hyresvärden kan fixa det åt er! :)¨

Kanske som för mig och öl då? Det är något jag fått lärt mig att tycka om. Okej på party men ingen smak jag längtar efter. Och varför ska jag behöva lära sig att tycka om saker egentligen? Varför inte satsa helhjärtat på sådant man redan gillar? :P

Kanske något man kan ta upp när man blir pensionär. Föreställer mig nämligen att jag kommer tycka det är väldigt jobbigt att hipsvips stå utan sysselsättning :P Då borde man ju ha samlat på sig en hel del recept också ;)

Jossan

30 Aug 2013 22:02

Min slank ner väldigt fort ;) God var den verkligen!

amanda

31 Aug 2013 00:59

åh! vad kladdigt och mumsigt det ser ut! måste prova men vad sjutton är pofiber? vad gör de med satsen?

Emmas träningsblogg

03 Sep 2013 16:59

Jossan: Haha, jag åt den som fyra portioner, men tillsammans med massa fluff ;) Men innehållet gör ju att den kan ätas som en portion utan problem :)

Jaa, precis! Men det verkar som att vi kan ha en del valbara kurser som går att läsa på andra universitet och då ska jag kolla om det finns någon kurs i Umeå som mestadels är på distans med med nån träff där så kan jag passa på att hälsa på alla då :)

Jaa, jag trivs jättebra i Uppsala! Jag har varit i Stockholm igår och idag och det är alltid lika skönt att åka därifrån och komma hem till Uppsala ;)

Har du hört något om jobbet? Jag har inte varit så uppdaterad med bloggläsning de senaste dagarna eftersom jag bara har mobilens internet, så jag vet inte riktigt vad jag missat :)

Kram!

Emmas träningsblogg

03 Sep 2013 17:02

Emmy: Det är typ världens enklaste kladdkaka! Och Rasmus frågade om den var onyttig, vilket jag tyckte var ett rätt bra betyg ;)

Sant! Det känns som att MÅSTE lära sig att tycka om vissa saker innan det är gott. Jag tvingade tex i mig kaffe när jag var tonåring och nu älskar jag det ;) Men en del saker kanske man får acceptera att man inte tycker om :)

Jaa, hoppas att man har en del aktiviteter att ägna sig åt som pensionär! Typ baka. Jag ska bli en sån där gullig mormor som stickar sockar och bakar bullar till barnbarnen ;)

Emmas träningsblogg

03 Sep 2013 17:02

Amanda: Det finns i vanliga matbutiker bland det glutenfria i bakhyllorna :) Det gör att konsistensen blir bättre :)

frubalken.blogg.se

05 Sep 2013 15:47

Det där såg riktigt läcker ut!

Emmas träningsblogg

06 Sep 2013 13:35

Lovisa: Den var jättegod! :)

Kommentera

Publiceras ej