Under förmiddagen körde jag och Linde ett grymt ryggpass. Kontakten var på topp hela passet så jag är riktigt nöjd även om jag inte kände mig så stark som jag brukar. En av övningarna som vi körde är en ny övning för mig som jag lovat att filma och visa er. Jag testade den för första gången för ett par veckor sedan och blev genast förälskad. Den tar precis där den ska! 
  
 
Övningsutförande: Fäst ett V-handtag högt upp i cablecrossen. Sätt dig på golvet lite bakåtlutad och dra ner handtaget mot dig. Tänk på att det är ryggen som ska jobba, inte armarna! 
 
Så här la vi upp dagens pass:
Breda latsdrag
Smala latsdrag
Rodd i CC
Latsdrag i CC
Omvänd pecdec
 
Sedan behövdes inte mer! Musklerna var slutkörda och vi var nöjda över dagens prestation. 
 
 
 
Emma Nyman, Emmanyymaan, Emmas träningsblogg,

6 kommentarer

Jossan

28 Aug 2013 19:43

Vad stark du ser ut ;) (och är!)
SV: Men jaaaa. Fullt med massa människor som trängs! Det enda jag hatar med iksu är allt folk! Och jag lovar, även fast jag är där när de öppnar kl 6 är det massa folk under terminerna, så man får aldrig vara i fred ;)

Mari

28 Aug 2013 19:46

=) Härligt !! Kul med video fina du =)

Maria - Helt (h)ärligt!

29 Aug 2013 12:35

Om man inte vill sitta på golvet kan man bara fästa samma handtag i latsdraget istället, så har jag alltid kört smala lats i alla fall!

Emmas träningsblogg

30 Aug 2013 19:03

Jossan: Haha, tack söta du! :)

Oj, fullt med folk på IKSU på morgnarna också? Vad jobbigt! Du får se fram emot nästa sommar då när du kan få lite mer utrymme igen ;)

Emmas träningsblogg

30 Aug 2013 19:04

Mari: Det är en riktigt bra övning! :)

Emmas träningsblogg

30 Aug 2013 19:04

Maria: Jag kör också smala latsdrag så, men det här blir mer som hög rodd än latsdrag. Tar helt annorlunda pga annan vinkel :)

Kommentera

Publiceras ej