Vid fem mötte jag upp Veronica för en promenad. Solen visade sig från sin bästa sida och det blev en härlig promenad på ungefär en och en halv timme. Veronica visade mig några ställen i stan som jag aldrig sett förr och jag inser hur sjukt mycket jag har kvar att upptäcka här i Uppsala. Det finns till exempel en promenadstig som går förbi vårt område som jag kan följa hela vägen in till stan. Om jag nu känner för att gå i skogen istället för att gå på sidan av en motorväg 7 km. Jag kommer självklart att välja skogsstigen nästa gång jag ska promenera in till stan. 
 
 
 
Det kan dock dröja ett tag innan min nästa promenad. Medan vi gick kände jag att mina fötter var trötta, men de har varit ovanligt trötta senaste veckan så jag tänkte inte så mycket på det. Efter promenaden drack vi kaffe på ett café och DÅ började det göra jätteont i min högra fot. Sedan har det bara blivit värre och värre. Nästan så att jag haltade sista biten hem. Imorgon SKA jag köpa inlägg till mina skor. Och så kanske jag får ordinera mig själv daglig fotmassage av min privatmassör? Det låter väl bra? 

6 kommentarer

Crazylicious

26 Aug 2013 08:16

Usch och fy för fotsmärtor! Det är bara för jobbigt >_< Men gud så trevligt med skogsstig! Hoppas att vi kan ta en prommis snart igen! :D Kram! (Någon gång kanske du vill komma till Ursvik och gå lite med mig? Ligger nära pendeln.)

Emmy

26 Aug 2013 09:03

Att promenera är ju det bästa sättet att upptäcka en ny stad. Hoppas din fossing fixar sig så du kan fortsätta med det!

SV; Det trodde jag med att jag skulle ha men träning ger färdighet :) Tycker det vore superkul om du testade att vara vegetarian för en dag :) Det är absolut inte svårt!!

Exakt! Men är man bara medveten om att det inte finns några quickfixes så tror jag faktiskt att det går bättre. Att man är medveten om förutsättningarna liksom :) Och så kanske sätta upp delmål på vägen för att verkligen se att man tar sig framåt :)

Jag köper bara ekologiska bananer och de är alltid i alldeles perfekt storlek :)

Johanna

26 Aug 2013 13:31

Ett tips är attt köpa en rund boll med spikar typ fast den ör mjuk på stadium och stå på den. Och kör tåhävningar och vicka på tårna. Se om du kan spreta med lilltårna. När mina benhinnor var som värst kunde jag inte alls det med ena lilltån, efter månader av slit har den nu nästan jobbat upp sig till samma styrka som andra lilltån. Och variera dina vardagsskor! Du behöver inte alltid ha bra skor, variation kan också vara bra för då jobbar fötterna olika. Och gå barfota så mycket du kan. Lycka till! Förresten önskar jag att jag någon gånf hade dig som coach under ett armpass hehe... du är grym :)

Emmas träningsblogg

27 Aug 2013 08:55

Crazy: Jaa, nu har jag köpt inlägg till skorna och det blev genast bättre, men jag får lata mig och ta bussen in till stan istället för att gå :/ tråkigt! Älskar ju vardagsmotionen!

Jag kan absolut komma till Ursvik någon gång! :D Och vi måste ju träna på gymmet också nån gång!

Kram!

Emmas träningsblogg

27 Aug 2013 09:02

Emmy: Precis! Och jag behöver min vardagsmotion! Känner mig så lat när jag åker buss hela tiden, men foten måste bli bra innan jag börjar gå längre än ett par kilometer.. Har köpt inlägg iaf och det känns liite bättre! :)

Det känns faktiskt som att det kan bli rätt lätt att köra vegetariskt en dag när jag kör PF eftersom jag kan äta gröt till brunch och sedan bara laga något till middag ;) Och när jag tänker efter har jag faktiskt ganska ofta vegetariska dagar! Vi brukar ju äta en hel del linsgrytor när vi är fattiga ;)

Precis! Jättebra att jobba med mål och delmål! :) Just nu har jag inte så många delmål.. förutom att jag kör specifika träningsprogram för marklyft och militärpress där jag ska öka! Jag vill ta 100 kg i marklyft o ch 50 i militärpress innan året är slut, men borde kanske dela upp i mindre delmål också.. Hmm, nu har jag något att klura på idag ;) Vad har du för mål och delmål?

Du är så duktig som köper ekologiskt! Jag brukar göra det om det inte är alltför stor prisskillnad.. Jag är en sån som oftast handlar grejer på extrapris :P

Emmas träningsblogg

27 Aug 2013 09:05

Johanna: Åh, tack för tipsen! Jag kunde inte heller sträcka ut tårna efter promenaden och tog en penna som jag rullade under foten. Det blev lite bättre och nu har jag köpt hålfotsinlägg, så förhoppningsvis ska det gå bättre framöver :) Måste köpa en sån där boll också!

Haha, men tack! Bor du i närheten av Uppsala? I så fall kan vi ju köra ett pass någon gång!

Kommentera

Publiceras ej