Igår var min första fastedag och jag klarade mig bra på endast 542 kcal. Dessa kalorier var fördelade på tre måltider där jag valde proteinrika och relativt kalorisnåla livmedel för att få ut så mycket volym som möjligt. Jag tänkte lägga ut här exakt hur gårdagens kost såg ut ifall någon där ute är sugen på att testa 5:2. 
 
Måltid 1: 200 gr lättkvarg med funlight. 2 koppar kaffe med totalt 50 gr lättmjölk. -> 150 kcal
 
Måltid 2: Proteinpannkaka på 150 gr äggvita, 50 gr lättkvarg och 40 gr hallon. Jag sparade en del av pannkakssmeten och blandade ut med 80 gr kvarg för att ha till pannkakorna. -> 177 kcal
 
Måltid 3: Proteinfluff på 45 gr kasein, 80 gr lättmjölk och 40 gr hallon. -> 215 kcal
 
 
Gårdagens proteinfluff! 
 
Totalt under dagen blev det alltså 542 kcal, 97 gram protein, 32 gram kolhydrater och 3 gram fett. Jag måste med andra ord äta rejält med protein alla andra dagar och få i mig mer nyttiga fetter. 

10 kommentarer

mari

27 Aug 2013 11:14

Spännande !! Jag skulle inte klara detta, detsamma med alla andra liknande dieter. Men jag är impad :) lycka till !!!

M

27 Aug 2013 11:55

Ser riktigt gott ut!

Crazylicious

27 Aug 2013 11:57

Kul att det gick så bra! :)
Sv: Ja, vätska i allmänhet är toppenbra! Skall klunka massor idag :D
Då förstår jag vad du menar för band :)
Kram till dig! Och känn dig inte som en dålig bloggerska, njut av att inte sitta vid datorn så mycket istället ;) Hihi. Kram igen!

♫♪ sandra

27 Aug 2013 13:01

ser gott ut!

Emmas träningsblogg

27 Aug 2013 17:16

Mari: Jag trodde inte heller att jag skulle fixa det från början, men det har gått riktigt bra! :)

Emmas träningsblogg

27 Aug 2013 17:17

M: Det var det! Älskar proteinfluff ;)

Emmas träningsblogg

27 Aug 2013 17:20

Crazy: Bara man sysselsätter sig med något (som helst inte är alltför energikrävande, haha) så går det rätt bra att ligga lågt på kalorier.. Men jag kommer bara testa 5:2 i ett par veckor.. Jag är ju inte ute efter något viktras eller så ;)

Jaa, man borde väl se det så! Längtar dock tills jag har internet i nya lägenheten så att jag kan bli bättre på att blogga igen ;) Men jag har insett att jag klarar mig utmärkt utan mycket annat på internet :)

Kraam!

Emmas träningsblogg

27 Aug 2013 18:57

Sandra: Det var jättegott! :)

Jossan

27 Aug 2013 19:06

Kändes det bra nu dagen efteråt? Hade du energi i kroppen eller kände du av det mindre intaget sen igår? :)
SV: Ja, jag ska ställa mitt fluff i frysen ikväll så det blir lite mer glassaktigt :) Ikväll får jag se vad jag äter till fluffet, har kcal att ta igen nämligen. Vilket lyxproblem ;)

Emmas träningsblogg

28 Aug 2013 12:12

Jossan: Igår (dagen efter fastedagen) var jag jättehungrig på förmiddagen och fick bryta fastan tidigare, så mitt ätfönster blev 9 timmar istället för 8. Men så kan det vara ibland :) Dumt att plåga sig själv för mycket!

Det är riktigt gott med fluff som stått i frysen ett tag :) Glassiiiigt!

Kommentera

Publiceras ej