Okej, hörrni. Det här med 5:2 tycks inte vara min grej. Jag hittar inte riktigt motivationen till att leva på 500 kcal när jag inte drivs av viljan att gå ner i vikt. Man kanske behöver ha några kilo att bli av med och en våg där man kan se konkreta resultat för att orka med sånt här? Idag har jag varit hungrig och eventuellt lite småsur. Rasmus tyckte i alla fall att jag skulle äta något för att bli glad, haha. 
 
Fram till nyss hade jag bara fått i mig 300 kcal under dagen. Då kände jag att det fick vara nog! Jag har testat och jag har känt hur det känns och jag orkade inte vara hungrig längre. Så när jag och Rasmus kom hem åt vi surdegsbröd som han köpte med sig på väg hem från jobbet. Och jag åt en skål med kvarg och yoghurt också. Otroligt gott! 
 
Jag har bestämt att jag ALDRIG mer ska vara hungrig. Jag ska äta mycket och ofta, som jag alltid har gjort. Det är nog den metoden som passar bäst för mig ;) 
 
 

10 kommentarer

Jossan

30 Aug 2013 22:03

Bra insikt tycker jag! Nu har du ju testat och känt efter vad du tycker! Och jag håller med dig. Varför gå runt hungrig och särskilt inte när man inte har som mål att gå ner i vikt? Mat ska ätas för att det är gott, när man är hungrig och för att man mår bra av det! :)
En fråga, fortsätter du med PF som vanligt nu? :)

fight4fit

30 Aug 2013 23:05

Riktigt bra beslut! Usch och fy på sånna här hitte-på-dieter! Jag hade aldrig klarat det hade bara tänkt på mat konstant :)

Crazylicious

31 Aug 2013 08:50

Klokt val! Som du säger, det är ju inte så att du vill gå ned i vikt. Men kul att testa!
Sv: Men åh, tack! Haha, fast jag tycker att jag var lite för hullig och mullig där, haha ;) Men ja, insidan är grymt viktig! Och kroppen har hjälpt mig att må bättre psykiskt så det är ju bara en winwin, om man säger så :)
Ja, tids nog kommer ni ju tillbaka till era nära och kära, hihi, tills dess får ni stå ut med mig och alla andra i krokarna ;)
Kram!

Mari

31 Aug 2013 09:29

Nu har du testat iaf, och utan att testa så vet man ju inte hur saker och ting funkar. Men jag tycker du gjorde ett bra beslut, iaf från från en som inte gillar sådana dieter. Men jag dummer ingen, är som sagt impad över folk som kör dom. Kanske inte impad som på ett jättepositivt sätt, utan mer som i att orka med och testa, när man många gånger inser efter några dagar/veckor att det inte riktigt funkar.... kramar och ha en fin dag nu :)

Emma

01 Sep 2013 22:43

Bra gjort! Den dieten känns verkligen inte som något man ska köra på när man tränar som en tok! haha.

Ta hand om dig! Kram

Emmas träningsblogg

03 Sep 2013 16:50

Jossan: Precis! Nu vet jag att 5:2 inte är något som jag vill rekommendera till någon :) Det anade jag redan innan, men jag vill inte ha förutfattade meningar om något jag inte testat :)

Jag har slutat med PF helt och håller just nu eftersom det är svårt att få ihop det med livspusslet när jag har så oregelbundna tider.. men jag kanske börjar om sen igen, om det känns som att jag kan få till det med tiderna :)

Emmas träningsblogg

03 Sep 2013 16:51

Fight4fit: Haha, jaa, jag försökte sysselsätta mig med massa annat, men tänkte ändå bara på mat till slut ;) Men nu har jag testat iaf!

Emmas träningsblogg

03 Sep 2013 16:52

Crazy: Precis, och då är det svårt att hitta motivationen ;)

Jaa, insidan och utsidan hänger ju ihop på många sätt! :)

Emmas träningsblogg

03 Sep 2013 16:53

Mari: Jaa, jag förstår inte hur folk orkar gå på strikta dieter överhuvudtaget, men samtidigt vill jag testa allt för att se hur det är ;)

Emmas träningsblogg

03 Sep 2013 16:54

Emma: Nej, och jag lyckades pricka in både fastedagarna på benpass.. Smart? ;)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej