Idag är en sån där dag då jag ska ta tag i allt det där viktiga som jag gruvat lite för. Tråkiga samtal (= telefonkö i 3 timmar innan man kommer fram) och diverse ärenden. Dock ska jag även shoppa kollegieblock och pennor inför nästa vecka. Det känns helt galet att jag ska börja på en ny skola! Och att jag ska plugga överhuvudtaget! Jag trodde liksom att den tiden var över när jag tog min kandidatexamen i juni, men sedan fick jag för mig att jag ska läsa masterprogrammet i kulturgeografi också. Och kanske bli professor en vacker dag. 
 
Sedan blir det såklart träning också! Biceps och triceps står på schemat idag. Och jag borde få in lite magövningar också. Tråkigt med välbehövligt! 
 

4 kommentarer

Emma

29 Aug 2013 10:39

Haha, där kom svaret på det! Spännande att du ska plugga master i kulturgeografi! Har bara läst ytterst lite kulturgeografi då det ingår i vår utbildning, men det är verkligen spännande! :) Kommer du hänga på ekonomikum mest då eller är det engelska parken som gäller? :)

Sv. Ja tack, det var en helt fantastisk resa :D

Okej, spännande. Själv blir jag helt snurrig av alla dieter hit och dit. Men jag har liksom hittat mitt sätt nu. Kanske inte för all framtid, men något som funkar just nu :) Därför blir jag väl kanske lite skeptisk till alla dieter, även om jag förstår syftet med att testa dem och med att de finns. Jag tycker inte att du eller någon annan som testar gör fel, för jag vet precis hur det är. :) Hoppas det går bra och att din kropp svara bra på dieten :) Hur länge tänkte du köra 5:2? :)

Egentligen inte. Jag känner mig fortfarande lite uppstressad och uppjagad. Men jag tror det är för att jag börjat oroa mig för framtiden. Jobbsökning, skriva klart exjobbet, "bli vuxen" på riktigt... Men jag tror ju att det kommer lösa sig fint, för det brukar det göra. Jag vet ofta när jag känner mig stressad, och varför också, bara att jag har svårt att erkänna det fö mig själv. Och jag har svårt att göra något åt det. Svårt att hantera det helt enkelt.

Vad tråkigt att höra om din fot :( Hoppas verkligen att det blir bättre snart! Förresten, hur har det gått för dig med jobbsökning osv? Har du fått napp någonstans, eller vet du hur det blir till hösten?

Kramkram

Mari

29 Aug 2013 12:55

Klart du kommer bli prefessor. =) Heja heja !! Lycka till med allt... och hoppas du får en fin dag =)

Emmas träningsblogg

30 Aug 2013 18:54

Emma: Jaa, känns som att det kan bli riktigt bra att plugga vidare! :) Vad har du läst inom kulturgeografi? :)

Förstår det! Det finns ju sjukt många dieter och jag tycker egentligen bäst om att göra en egen variant. Dock känner jag att jag vill testa de populäraste dieterna eftersom det är just dem jag brukar få mest frågor om och då vill jag kunna ge bra svar :) Jag tror att en vecka med 5:2 räcker.. Detta var inte min grej ;)

Vad jobbigt det låter! Det är ju faktiskt ett stort steg att gå från att plugga till att jobba heltid och jag har också haft panik över det, så jag förstår precis hur du känner! Jag fegade ju ur lite och bestämde mig för att läsa master och börja extrajobba.. Och sedan gå över till att jobba heltid när jag pluggat ett tag till :) Vad har du för planer inför framtiden? Vet du vad du vill jobba med? :)

Kram!

Emmas träningsblogg

30 Aug 2013 18:56

Mari: Jag hoppas det! :) Tack detsamma! kram!

Kommentera

Publiceras ej