Jag tycker att det är en självklarhet att man ska unna sig något gott efter träningen! Problemet är det här med att "unna sig" ofta är sammankopplat med att ge kroppen skräp. Till exempel att man tränat och därför tycker att man kan "unna sig" en chokladkaka efteråt. 
 
Jag "unnar mig" alltid något gott efter ett bra träningspass. Men något som gör gott för själen. Inget skräp, utan istället en härlig doftsensation. Sedan jag började träna har jag alltid haft olika duschkrämer - en lite lyxigare som jag kan unna mig efter ett bra träningpass, och en billig som jag får ta om jag inte anser mig ha presterat lika bra på träningen. Numera får jag oftast ta den lyxigare varianten eftersom jag fått till så många grymma träningspass den sista tiden. 
 
Hur gör ni? Brukar ni unna er något speciellt efter ett träningspass? 
 
 

4 kommentarer

Emma

28 Aug 2013 20:52

Vanligtvis inte. Har jag kört ett riktigt tufft konditionspass brukar jag däremot tänka på att fylla på med extra mycket kolhydrater. :)

När jag simmade satt vi ofta i bastun en stund efteråt o snackade. Det var rätt lyxigt :)

Crazylicious

29 Aug 2013 07:12

Jag unnar mig god mat efter träning, oftast. Ibland kan jag tänka ut riktigt goda rätter och så går jag hem, lyxar till det och ser en bra serie eller läser samtidigt som jag äter. (om det är helg alltså, annars blir det ju direkt till jobbet)
Sv:Det tar kanske ett tag innan du har landat i Uppsala och när du väl får hemlängtan får du väl tänka på att du kanske inte bor där för evigt utan mer tillfälligt, även om det blir ett par år. Du är ju ung och har mycket tid på dig att bo både i U och i Ä :)
Hihi, men du ÄR stark :D
Ja, hoppas också att du får plugga i Uppsala, för din skull. För min skull är nog Sthlm bättre ;) Hehehe!
Kram!

Emmas träningsblogg

30 Aug 2013 18:58

Emma: Jaa, extra kolhydrater är bra efter hårda pass :) Men det ser jag inte som en lyx utan mer som ett måste ;) Något jag gör för att kroppen behöver energi!

Det låter mysigt! :)

Emmas träningsblogg

30 Aug 2013 18:59

Crazy: Låter härligt! Maten är ju aldrig så god som efter ett hårt träningspass ;)

Jaa, precis! Jag vet ju att vi inte kommer att bo här för alltid! Just nu älskar jag att bo här, men skulle liksom vilja att familj och vänner och allt var lite närmare :)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej