Lördag = frukostdag. På lördagar har jag fridagar från periodiska fastan och äter när jag vill under dagen. Imorse längtade jag efter frukost, precis som alla lördagar, men när jag väl satt mig ner med frukosten och börjat äta är jag plötsligt inte sugen längre. Det har varit så de senaste veckorna. De dagar jag äter frukost förbereder jag en "normal" portion och tänker att det ska bli sååå gott. Men min kropp har blivit så van vid att inte äta frukost så när jag börjat äta blir jag mätt direkt. 
 
Det kanske låter dumt att äta när man egentligen inte är hungrig, men anledningen till att väljer att ha fridagar är ju för att kroppen så snabbt vänjer sig vid nya upplägg. För att min kropp inte ska vänja sig totalt vid att aldrig äta på förmiddagarna ser jag till att chocka kroppen. Hittills har det funkat bra! 
 
 
Veckans första kaffe dricks också nu! Vilket dock inte har något med periodiska fastan att göra, utan beror på att vi varken har bryggare eller vattenkokare. Idag orkade jag faktiskt koka upp vatten i kastrull och ha i lite pulverkaffe ;) 
 

2 kommentarer

Crazylicious

24 Aug 2013 14:48

Åhh, så det kan bli! Men ah, till slut kanske suget ger med sig också och så behöver du inte ens duka fram den där frukosten öht :)
Sv: Klokt tänkt gällande fettmätningar! :)
Ja om du bara kämpar så kommer du att kunna göra massor med chins! :D Heja heja!
Det är såå kul att det flyter på för dig nu, bostad och jobb och allt är bara bra! Heja här också! Hihi!
Hoppas att du får en bra helg nu också! :D
Kram kram!

Emmas träningsblogg

24 Aug 2013 17:01

Crazy; Jaa :) jag känner att jag egentligen inte behöver någon frukost på lördagar heller, men det är något jag bestämt mig för att ha ändå bara för att inte låta kroppen vänja sig för mycket :)

Jag hoppas det! Jag har börjat använda bänkpressband när jag kör chins, så orkar jag några fler :)

Tack detsamma!

Kram! :)

Kommentera

Publiceras ej