Vi har spenderat dagen på stan med svärmor och svägerskan. Jag har undvikit alla butiker som har sommarrea. Det är så lätt hänt att jag hittar något klädesplagg för 50 kr som jag egentligen inte behöver. Bättre att lägga de pengarna på sparkontot då! Vill ju kunna köpa en bostadsrätt här i framtiden och varje krona är en början till en miljon ;) 
 
 
Jag blev glad när jag såg bilden ovan. Det syns ju att jag börjat få lite bröstmuskler! Jag har för små bröst för att det ska bli någon klyfta överhuvudtaget. Det positiva med det är ju att det syns mycket tydligare att musklerna växer! Jag vet att vissa anser att det kan se okvinnligt ut att ha större bröstmuskler än bröst, men det är faktiskt inget jag bryr mig om. Jag har ju kurvor på andra ställen! 
 

10 kommentarer

Vevve

31 Jul 2013 17:53

det syns verkligen att du har bröstmuskler - SWEET!
när mina blir så tydliga fastnar jag i kabelflyes maskinen och spänner för mig själv i spegel.

Grymt jobb!

Emmy

31 Jul 2013 18:00

Men jaaa, supersnygging ;) Har själv samma "problem" med total avsaknad av tuttar (hade ett par en gång men de är bortbantade) och längtar till den dag jag också kan ersätta dem med en muskelklyfta :) Lucky you alltså!!

SV; Haha, njaaa inte riktigt :P Ganska långt ifrån faktiskt. Du får se ;)

Oooh, joo jag tror att man måste vara superstrikt. Exakt 8/16 annars är det kört! ;)

Jag förstår precis din tanke och det är liksom dit jag vill komma. Just nu är det lite så att om jag ser att jag har en "lucka" i kcalbudgeten så kan jag tänka att det gör ju inte så mycket om jag fyller den med en kaka och så blir det två kakor och tjofaderittan är cirkusen igång. Att fylla budgeten med mat från början, alltså låta de macros jag får i mig komma från bra livsmedel torde således vara en bra taktik :) Jobbar på det som sagt :)

Lite så känner jag med. Vore kul att läsa för min egen skull men tror inte jag skulle vilja jobba med det. Vill också skilja på jobb och fritid. Sen får jag ju faktiskt jobba väldigt mycket med människokroppen och dess funktioner i det yrke jag har så helt skild från det intresset är jag inte :)

Mari

31 Jul 2013 19:22

Det syns verkligen =) snyggt !!

Crazylicious

01 Aug 2013 09:31

Jaa, visst syns det! BRA jobbat! :D :D

Emmas träningsblogg

01 Aug 2013 12:56

Vevve: Haha, jag brukar också göra det när jag kör flies i cablecrossen! Älskar att se musklerna arbeta! :)

Emmas träningsblogg

01 Aug 2013 13:06

Emmy: När jag var yngre funderade jag på bröstoperation. En liiten förstoring. Kanske så att jag skulle kunna fylla upp en C-kupa. Hade komplex över mina små bröst, men sedan lärde jag mig att acceptera dem och nu har jag i alla fall ökat från A till B med hjälp av lite bänkpressande ;)

Haha, ajdå, då måste jag skärpa mig lite med tiderna ;) Hur funkar PF för dig nu då? Känns det fortfarande bra? :)

Förstår precis! Innan jag blev träningsnarkoman (vilket jag anser mig vara, haha) skötte jag inte kosten så bra heller. Jag kunde liksom äta en macka till frukost, ett äpple till lunch och sedan sockerfika på eftermiddagen. Och alla dessa klubbor som vi åt på högstadiet! Herregud! Men jag kände att det var okej eftersom jag knappt ätit något under dagen så jag kunde äta sådant utan att gå upp i vikt. Jag vet inte riktigt när vändpunkten kom, men jag började i alla fall äta mer vanlig mat och gick ner i vikt trots att jag åt mer. Och mådde mycket bättre :) Nu äter jag alltid mycket mat och äter sötsaker när jag är sugen på det, men jag byter aldrig ut en måltid mot tex kakor eller godis längre så som jag gjorde förr.. Och nu känns det som att jag spårade lite från ämnet här, haha ;)

Jag tror att det är smart! Tänk om man skulle jobba med träning också? Då hade ju heeela livet kretsat kring det ;)

Emmas träningsblogg

01 Aug 2013 13:07

Mari: Tack! :D

Emmas träningsblogg

01 Aug 2013 13:07

Crazy: Tack tack! :D

Jossan

01 Aug 2013 20:02

F U S K !! Jag vill också få synliga bröstmuskler. Hur lyckas du?! ;)
SV: Ja, ska bli kul och se om jag får några resultat. Blir lite svårt att följa både kost och träningsschemat till fullo ibland bara eftersom jag jobbar hemma hos mina föräldrar utan tillgång till gym bara. Men jag får göra det bästa av situationen :) Jag tycker det ska bli superkul att följa din utveckling och tävlingsförberedelse Emma, jag tror på dig! :)

Ja, jag sov faktiskt rätt bra på bussen ner till sthlm. Av de 9 timmarna sov jag kanske 5-6. Inte sammanhängande men jag kände mig ändå helt okej när vi kom fram till arlanda kl 5 på morgonen :)

Jag borde verkligen skaffa en elvisp! Jag vet inte varför jag inte haft någon förut! :P

Tack, hur gick intervjun? har du hört något? :)

kramkram!!

Emmas träningsblogg

04 Aug 2013 17:37

Jossan: Haha, jag har tränat mycket bröst men aldrig märkt någon skillnad förrän nu.. nu ser jag plötsligt stor skillnad, haha! :)

Allt blir ju svårare när man inte har tillgång till gym, men du kommer säkert fixa det alldeles utmärkt ändå! :D Kul med lite förändring!

Intervjun gick helt okej! Kändes riktigt bra, men det kanske finns någon som har mer arbetslivserfarenhet än mig, så vi får se hur det går :) Borde få svar i början av veckan! :)

Kraam!

Kommentera

Publiceras ej