Det känns som att vi har haft sol och sommarvärme i flera veckor nu. Jag minns ärligt inte senast det regnade. Idag tror jag dessutom att det är en av de varmaste dagarna hittills. 28 grader i skuggan. Oh my.. Jag försöker att vara ute korta stunder, men eftersom pollen hägrar som mest här i Umeå just nu kan jag inte hänga utomhus hela dagen. Ett benpass på gymmet istället kanske? 
 
Jag fick till det bästa benpasset på länge. Kände inte av knät så mycket, men valde att köra box squats istället för vanliga benböj eftersom det blir en kortare rörelsebana. Jag får ju mest ont när jag köra riktigt djupa böj. Knät klarar helt enkelt inte av belastningen i den vinkeln just nu, så idag var ledordet "better safe than sorry". 
 
Bild 1: Dagens tyngsta vikt blev endast 80 kg. Better safe than sorry, som sagt. 
Bild 2: Setvila i höftlyften. Jag kör med samma kudde på stången som vid böj, för att inte mosa höftbenen. 
 
Dagens pass:
Box squats
Utfall
Höftlyft m skivstång
Enbenspress
Vadpress
Sissy squats
Plankan
 
Jag tycker att det känns väldigt bra att köra böj, utfall och höftlyft efter varandra. Och praktiskt också! Jag kör ju alltid de övningarna med fri stång så när jag väl fått tag på en skivstång är det liksom bara att köra på. Hur som helst så tröttades benen ut rejält idag och jag avslutade passet med att utföra veckans sista 4 plankminuter. 
 
Färgglada träningskläder, precis som vanligt. Idag matchade jag omedvetet mina träningshandskar väldigt bra! 
Emma Nyman, Emmanyymaan, Emmas träningsblogg, IKSU,

6 kommentarer

Emmy

31 May 2013 19:23

Här i luletown är det också helt galet varmt! Bävar inför mitt benpass på söndag och har faktiskt avbokat spinningen som jag tänkte gå på imorgon. Skulle kreverat på cykeln...

SV; Jo visst är det så men på ett sätt tycker jag faktiskt att det är kul. Känner mig mig mer motiverad än när man bara lever grå vardag :)
Tycker du verkligen att det är lättare att planera tiden som student? Jag tycker precis tvärt om. Ha ett fast jobbschema, veta att man är LEDIG när man är ledig och då kunna fokusera totalt på alla hobbies och intressen :)

Absolut! Det är faktiskt lite "egenterapi" :) Det sista jag gör varje dag, knyter liksom ihop säcken :)
Kladdkaka till frukost är helt okej! Jag åt en HEL till middag igår och ska äta kakdeg till frulle imorgon :D

Jaaa! Gör det :D Spelar ingen roll om det är suddigt bara det är en bild :) Dröj inte för länge bara :)

Jossan

31 May 2013 20:31

Jag hade jättegärna velat hänga med, synd att uppsatsen tar upp all tid bara :P Men var nog bra att jag inte följde med, är sjukt trött :P
SV: Tack! :) Ja jag hoppas att de kommer synas lite mer efter plankutmaningen men man vet ju aldrig :)
Okej! Smart att förbereda massa kyckling, snabbt och enkelt att laga till när man väl blir hungrig :)
Haha, ja igår blev det till och med 17 timmar. Kom hem efter 2 på natten, DÅ var jag helt slut och trött. Sen upp kl 7, snabb frukost sen tillbaka igen. Men nu är uppsatsen inlämnad iaf! :)
Ja, du har nog helt rätt i att det är sjukt att ha en "stor öppen" utmaning, vi kanske får hålla den här för sig själv och peppa varandra :)

Kram

Crazylicious

02 Jun 2013 08:37

BRA jobbat, tjejen!

Emmas träningsblogg

02 Jun 2013 10:54

Emmy: Haha, har hört det! Mina lulevänner har legat ute i solen i bikini hur många dagar som helst nu! Hoppas att benpasset går bra ändå :) Men ni kanske också har fått lite svalare idag?

Jaa, det är ju visserligen sant. Men som student, och framför allt nu när vi "bara" har uppsats och inga föreläsningar, kan jag ju planera när jag ska träna och sedan lägger jag upp mitt "pluggschema" utifrån det :) Men absolut, när man jobbar är man ju ledig när man är ledig. Det saknar jag litegrann! Men samtidigt så visste jag aldrig vad jag skulle göra på helgerna när jag jobbade.. Två hela dagar liksom!

Låter ju underbart med kakdeg till frukost! Tror inte att det finns något godare ;) Jag är hemsk när jag bakar kakor. Äter upp typ hälften innan de ens hamnat i ugnen ;)



Emmas träningsblogg

02 Jun 2013 10:57

Jossan: Förstår hur slutkörd du måste känna dig! Jag tycker liksom att det är jobbigt att plugga 8-10 timmar om dagen. Typ tentaplugg. Skönt att slippa det i framtiden! Hur som helst tror jag att det var smart av dig att vila :)

Jag brukar ofta laga mycket mat och sedan sätta matlådor i frysen.. Och nu försöker jag att äta upp allt som finns i frysen, haha. En hel del kan jag lova!

Jaa, det kanske är lättast att ha en egen chinsutmaning :) Många har ju ändå fullt upp med plankutmaningen ;)

Kram!

Emmas träningsblogg

02 Jun 2013 10:57

Crazy: Tack! :D

Kommentera

Publiceras ej