Min dag började på gymmet. Det var dags för benen att plågas. Och det lyckades jag bra med. Fokus låg på baksida lår och rumpa, men jag kastade in en del andra övningar också. 
 
Så här såg dagens pass ut:
Raka marklyft
Höftlyft m skivstång
Draken
Benspark
Lårcurl
Adductor
Abductor
 
När jag kom hem kokade jag den godaste morgongröten på länge! Chokladbollsgröt. Den görs enkelt genom att tillsätta en tesked snabbkaffe när gröten kokat upp och därefter en skopa chokladprotein. Heaven! Och inte blev det sämre av jordnötskrämen jag gjorde till. Den görs på jordnötssmör, lättmjölk och vaniljprotein. 
 
 
Emma Nyman, Emmanyymaan, Emmas träningsblogg,

10 kommentarer

Gabbi

13 Sep 2013 11:11

Mums, vad gott det lät! Kaffe i chokladgröten ska definitivt testas! :)

Jossan

13 Sep 2013 14:03

Hahah, måste skratta lite. Vi åt samma typ av gröt idag du och jag! ;)
Vad super mysigt att din mamma är på besök förresten! Är det första gången? :)
SV: Jaa, jag är så nöjd!! :)

Ja, alltså det är som inget särskilt egentligen men lite roliga saker kommer jag berätta idag ;)

Just ja, är ju annat simkort! :P Hoppas du gillar den när du väl får börja använda den då :) Håller med dig, är riktigt dumt att man inte kan betala av hela summan på en gång!

Smart faktiskt! Är ju faktiskt lättare att köra ett gruppass när man inte är helt närvarande eftersom man slipper tänka själv som du säger! :)

Åhh, fina du! <3
kram

Emmy

13 Sep 2013 15:23

Ah! Gah! Godis som mat, genialt :D

SV; Skippa plankan kan jag förstå men ingen magträning alls? Det som är så roligt!
Du kanske skulle köra russian twist? Cable crunches? Finns massor med fina magövningar :)

Förstår att den kombon är tung men då måste du ju kunna säga ifrån dig lite jobb kanske? Och det borde ju jämna ut sig i det långa loppet :)

Hehe! När jag flyttade isär med mitt ex såg jag till att bara ta med mig sådant som skulle komma till användning. Bra val måste jag säga :P
Vissa grejer blir givetvis stående längre än andra (t ex pasta) men det är ju som tur är inga färskvaror och förr eller senare går de åt de också. Om inte när föräldrarna kommer på besök, de vill ju ha normal mat ;)

Under plugg är ju snacks ett måste! Eller ja, det kändes så i alla fall :p Jag klarade mig bra genom att åka hemifrån och nöja mig med vattenflaska och någon kaffekopp samt ta ut "rast" för fika och lunch :)

Crazylicious

13 Sep 2013 21:14

Mums! :D Och bra pass!
Sv: Tack för tipset! (y)
Men jaaa, Uppsala är ju tusen gånger bättre än Sthlm, om man nu redan befinner sig i Uppsala :D Superkul!
Tack tack och kram kram!

Crazylicious

13 Sep 2013 21:18

Sv:Jag hoppas det! Haha! Hade varit awesome att ha med mig flickorna till gymmet och köra hårt med dem där :D
Oj, förstår att du är trötter då... Skönt att du fick till lite vila nu då! :D
Kram kram!

Emmas träningsblogg

16 Sep 2013 20:17

Gabbi: Det blev riktigt bra faktiskt! :)

Emmas träningsblogg

16 Sep 2013 21:27

Jossan: Haha, vad roligt! Det var riktigt spännande med chokladbollsgröt! Kom på i efterhand att jag borde ha haft kokosflingor på också :)

Jaa, det var första gången mamma var på besök :) Hon skulle ner på konferens och stannade ett par dagar extra för att hinna umgås med oss :)

Nu har jag börjat använda min iPhone och jag gillar den redan! Såååå mycket bättre än min gamla! Förstår inte alla funktioner än, men den har en bra bloggapp ;)

Precis! Om jag är på dåligt humör eller jättetrött bokar jag in typ spinning istället för att köra styrka, för då är det lättare att koppla bort allt :)

Kram!

Emmas träningsblogg

16 Sep 2013 21:34

Emmy: Eller hur! Typ en blandning av chokladbollssmet och snickers - kan inte bli dåligt ;)

Haha, jaa.. Jag har aldrig tyckt om magträning! Jag borde träna mage åtminstone en gång per vecka, men nu blir det kanske en gång per månad. Men jag lyckades ju få fram magrutor förra året utan magträning, haha. Magen kopplas ju in i så mycket annat när man tränar! :)

Jaa, jag behöver ju inte jobba så mycket, men vill inte tacka nej till jobb så här från början :) Den här veckan har jag inte ett enda jobbpass inplanerat, men det lär blir något pass ändå eftersom kollegor är småsjuka och då får jag hoppa in om de inte kan jobba :)

Smart! Dumt att ta med sånt som man inte använder ;) Och bra att ha lite "vanliga" råvaror när familjen kommer på besök :)

Det är en bra strategi för att slippa småäta när man pluggar! Jag märker också att det går mycket bättre om jag inte är hemma. Är jag på universitetet kan jag koncentrera mig mycket bättre på plugget. Är jag hemma blir jag sugen på allt som finns hemma :P

Emmas träningsblogg

16 Sep 2013 21:34

Crazy: Verkligen! Jätteskönt att slippa pendla :)

Kram!

Emmas träningsblogg

16 Sep 2013 21:35

Crazy: Jaa! :D Jag vill också ha en sån familj! :D

Kommentera

Publiceras ej