För en stund sedan kom jag hem från jobbet. Det var roligt som vanligt och jag lär mig mer och mer för varje dag som går. Snart kommer ju detta att gå helt galant! 
 
Eftersom jag köpt en cykel idag skulle jag såklart testa att cykla till jobbet. Det tog ungefär 25 minuter, vilket ju är ett riktigt bra cykelavstånd. Det visade sig också vara massor av uppförsbackar på vägen dit. Att man aldrig tänker på sånt när man åker buss?!
 
Benen sved rejält och jag låg på mjölksyregränsen hela tiden. Kändes mer som ett spinningpass än en cykeltur till jobbet! Det kan till viss del bero på att min nya cykel bara har tre växlar. Jag är ju en sån som gärna växlar UPP när det är en seg uppförsbacke. Då tar jag mig framåt snabbast och kan använda min kraft och benstyrka på bästa sätt. Att ligga på låga växlar och trampa massor av varv istället är jag inte van vid. Jag har varit dålig på konditionsträning överhuvudtaget de senaste veckorna och det märks att de muskelfibrerna blivit bortprioriterade. Nu blir det ändring på det! Jag kommer ju att få ihop 1,5-2 mils cykling varje dag bara genom vardagsmotion. Gött! 
 
Kvällsgröten ätes i sängen och snart ska vi sova. Vi är lite extra trötta idag, men det är väl inte så konstigt när det är måndag? 

4 kommentarer

Crazylicious

10 Sep 2013 08:00

Oh, vill också ha en cykel! :) Asbra sätt att ta sig fram ju!

Emma

10 Sep 2013 22:49

Skönt att ha en cykel. Och Uppsala är ju verkligen cykelstaden nummer ett :) Perfekt att inte behöva passa busstiderna heller, även om det är en bit att cykla. Skönt så länge underlaget är bra (utan snö o is alltså).

Härligt att du börjar komma in i pluggandet också. Läser ni en kurs i taget eller flera? :)

Kramkram

Emmas träningsblogg

11 Sep 2013 10:38

Crazy: Jaa, jätteskönt att slippa anpassa livet efter busstiderna! :D Och vardagsmotion är ju aldrig dumt ;)

Emmas träningsblogg

11 Sep 2013 10:40

Emma: Det är verkligen superskönt att ha cykel! Men jag har ju ca 8 km till universitetet och några kilometer till jobbet, så det blir en hel del cykling varje dag ;) Gratis motion!

Vi ska läsa två kurser parallellt, men har bara börjat med den ena hittills. Den andra börjar på måndag :)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej