Jag bestämde att jag skulle sätta igång med pluggandet när frukosten var uppäten. Därför har jag väntat med frukost till nu, haha. Har helt tappat det där som kallas diciplin under sommaren, men nu MÅSTE jag ta tag i läsandet så att jag är någorlunda förberedd inför nästa veckas seminarier. 
 
Well well, det var ju inte det jag skulle skriva om nu. Jag har hittat tillbaka till en halvt bortglömd favorit - flatbröd med kaviar, kokt ägg och örtsalt. Så GALET gott! Förr åt jag det varenda dag. Och under perioder har det blivit flera gånger per dag. På senare tid har jag inte ens orkat koka ägg eftersom vi har äggkokaren kvar i Umeå, men det är ju i ärlighetens namn inte så mycket krångligare att koka i kastrull. 
 

6 kommentarer

Emma

07 Sep 2013 10:36

Åh, jag ska äta ägg till frukost idag :D Mums!
Kaviar har jag dock aldrig förstått mig på.. :P

Sv. Ja. Även om vi varit tillsammans i över 6 år så är det mysigt att få känna sig lite speciell och klä upp sig o gå på dejt tillsammans :) Bara ägna sig åt varandra och var glad och kär <3

Ja, det låter verkligen som en riktigt bra bok :) Just det där med tankarna är en bra grej. När jag simmade skrev jag länge en egen träningsdagbok. Dels vad vi körde med också känslan under och efter passet. Men just det där med positiva tankar kan vara lätt att glömma bort. Bra grej!
Jag vet precis vad du menar. Jag kände likadant i våras när jag sökte exjobb på exjobb och inte fick något. Man blev liksom bara mer o mer nedgången och självförtroendet droppade lite för varje nej/eller inget svar alls. Men det löser sig ju alltid. Bara det är det är så sjukt tungt när det ska dröja så länge... Vad är det för jobb du lyckades få förresten? och hur trivs du med plugget hittills? :)

Jag tror iallafall att jag vet att jag vill jobba med. Så jag hoppas att jag kommer in i den branschen, så får vi se om jag tror rätt :)

Du är ju ung, du kanske kan hinna med båda? Det finns inget som säger att man måste ha en karriär. Man kan ju ha flera. Hur det än blir så ska man följa sitt hjärta och köra på det som känns rätt för stunden.

Hoppas du får en fin helg! KRAM

Johanna

07 Sep 2013 10:52

Kan du skriva om lean bulk? Är det möjligt att bulka och bygga muskler men utan att magen sväller?

Jag har väldigt lite muskler i förhållande till min kropp som ser normalbyggd ut förutom fluff på magen, som jag vill bli av med.

Levt på kcalunderskott ett år förutom en heeeel massa slarvande som gjort kroppen knäpp, så en bulk kanske vore på sin plats så jag blir starkare.

Brukar slarva med vilodagar men igår köttade jag ett benpass och ett ryggpass på kvällen så hela kroppen är mör, då är det väl bra att äta massor samt vila idag och växa lite?

Mari

07 Sep 2013 11:54

Mums :) äggmackor är ju en höjdare.

Emmas träningsblogg

08 Sep 2013 16:33

Emma: Ägg! <3 Haha, jag gillade inte heller kaviar tidigare.. Nu MÅSTE jag ha det om jag äter ägg på flatbröd, men till allt annat tycker jag fortfarande att det är äckligt ;) Kaviar på mjukt bröd till exempel - inte en chans!

Förstår det! Det är så lätt att bara fasta i vardagsmönstret och liksom ta varandra för givet. Dejter behövs! Man måste komma bort från alla hemmasysslor och sånt ibland och bara njuta av varandras sällskap :)

Tråkigt att det ska vara så :/ Att man inte får något jobb behöver ju inte bero på att man är dålig på något sätt, bara att de söker efter något annat eller inte behöver fler anställda just då. Ändå är det så lätt att ta det personligt! Och till slut vill man bara ge upp hoppet för det känns som att man ändå aldrig kommer att få något. Jag sökte ju ca 100 jobb under sommaren utan att få något napp. Sedan började jag leta jobb som inte har något med min utbildning att göra. Jag sökte tre jobb som personlig assistent och redan dagen efter ringde två och ville att jag skulle komma på intervju. Tydligen ett yrke som passar min personlighet! Så det är personlig assistent jag jobbar som nu :)

Precis! Det finns gott om tid att bestämma sig för vad man verkligen vill göra i livet. Och jag tror inte att jag kommer att ha tålamod till att jobba med en sak hela livet, utan jag vill ha nya utmaningar och kommer garanterat att byta yrke och till och med bransch innan jag går i pension ;)

Tack detsamma! Kram!

Emmas träningsblogg

08 Sep 2013 16:35

Johanna: Jag brukar alltid gå upp i både muskler och fett när jag bulkar, men försöker att gå upp så lite i fett som möjligt. Tex genom att äta "deffmat" men större portioner. Mycket proteiner!

Träna hårt, men se till att vila också. Jag brukar vila 1 dag per vecka, men ibland blir det 2.

Emmas träningsblogg

08 Sep 2013 16:36

Mari: Jaa, så sjukt gott!

Kommentera

Publiceras ej