Jag mötte upp Rasmus när han var på väg hem från jobbet och vi har passat på att handla lite inför helgen och den kommande veckan. I helgen väntar en hel del storkok så att vi har matlådor att ta med till jobbet nästa vecka. Det har varit lite brist på det så jag har ätit kvarg till lunch några dagar under den här veckan. 
 
Nu väntar i alla fall en ledig helg tillsammans. Rasmus jobbar ju mån-fre och jag har inga arbetspass den här helgen. Men det här med att vara ledig är ju i och för sig en definitionsfråga. Jag har seminarier tisdag och torsdag nästa vecka och eftersom jag ska jobba måndag och onsdag blir det en hel del läsning i helgen. Det finns ju roligare saker här i livet än att läsa kurslitteratur, men samtidigt känns det roligt att komma igång med det igen. Nya kunskaper är ju inte dumt! 
 
 

6 kommentarer

Crazylicious

06 Sep 2013 19:42

Ha en bra helg nu, vännen! :) Kram!
Sv: Oj, ja det var en väldans massa för en lördag! Om man inte heter Anna och är i byggarbranschen ;) Hehehe. Nä, men visst är det hemskt. Men många föräldrar bryr sig väl inte om sig själva och sin egen hälsa och så smittar det av sig på barnen... Tyvärr!
Ja, helt klart värt att shoppa billiga träningstoppar ibland! :D
Kram kram!

Linnea

07 Sep 2013 06:48

Hej! Kan du kolla på min blogc lite snabbt? Skulle bli jätte glad! Extra glad med en komentar! Kram!!

Jossan

07 Sep 2013 07:48

Vad mysigt med en ledig helg tillsammans! Hoppas ni får lite kvalitetstid även fast du måste plugga lite! Jag förstår att ni inte ses så mycket nu under veckorna när ni jobbar, du pluggat och så :)
Trevlig helg på dig!
SV: Ja verkligen, och du vet ju hur det är på iksu på terminerna, så jag var verkligen förvånad över att det var så tomt! :P Men det var som sagt bara en stund, sen hopade folket sig som vanligt :P

Att ditt gym öppnar åtta är faktiskt lite sent så jag förstår att du hänger på låset på morgon om du ska träna då för att hinna iväg och göra annat resten av dagen :)

Exakt! kroppen behöver verkligen energin från maten när man tränar så mycket och då är nog 5:2 inte det optimala, inte för mig som är så känslig för att vara utan mat :P

Jag tror att jag har lite mer energi av det nya kostschemat faktiskt. Jag funderar fortfarande om jag borde öka lite i kcal för att bygga mer men annars är jag nöjd :)

Vad roligt och vad bra att klassen känns bra! Haha! Ja det finns alltid sånna i klassen, rätt skönt ibland för då slipper man prata så mycket själv ;) Är all undervisning och så på svenska eller engelska förresten? :)

kram

Emmas träningsblogg

08 Sep 2013 16:39

Crazy: Precis! Barnen tar ju efter föräldrarnas beteende.. Och det kan nog till viss del bero på att alla är så stressade i dagens samhälle och tex inte tar sig tid till att laga bra mat, utan lever på snabbmat. Annat var det då på min tid, haha ;)

Kram!

Emmas träningsblogg

08 Sep 2013 16:39

Linnea: Kan ta mig en titt :)

Emmas träningsblogg

08 Sep 2013 16:48

Jossan: Jaa, lite kvalitetstid behövs! En del dagar ses vi inte överhuvudtaget eftersom Rasmus åker till jobbet kl fyra på morgonen och om jag jobbar sena skiftet är jag inte hemma förrän elva och då har han redan somnat :P Sen kommer jag ju att jobba en del helger också, men då är vi ju iaf inte ifrån varandra heeela dagen :)

Haha, jaa. Om jag har föreläsning kl tio vill jag ju börja träna innan åtta för att hinna ta mig till universitetet och så.. Men nu ska jag köpa cykel! Har kvar min i Älvsbyn och har åkt buss så när jag skaffat cykel kommer jag ju inte att behöva passa busstider. Och det brukar ju gå snabbare att cykla än åka buss också ;)

Okej, härligt! :) Om du vill bygga mer går det ju att tex lägga till en proteindrink till mellanmål varje dag :)

Haha, precis! I Stockholm var ALLT på engelska. Hela programmet. När jag bytte till Uppsala fick jag veta att allt är på svenska - SÅ SKÖNT! All kurslitteratur är ju på engelska, men så har det alltid varit när jag pluggat, så det är jag van vid :)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej