Jag fick med mig Veronica till dagens match. Det var roligt och spännande från början och det blev riktigt många poäng till båda lagen. Tyvärr räckte det inte hela vägen för vårat lag. Istället för att skriva deppigt om det tänkte jag ge er ett tips på hur man enkelt kan nyttifiera äppelpaj. 
 
 
Igår gjorde jag en smulpaj där själva pajdegen bestod av vanligt margarin, men mjölet byttes ut mot Gourmet-Pro Vanilj och sockret byttes ut mot lite sötningsmedel. Riktigt gott! Fortfarande rätt kaloritätt eftersom jag valde att ha kvar margarinet, men betydligt mer protein och mindre kolhydrater. 

5 kommentarer

Emma

01 Sep 2013 21:49

Fettet är nog svårt att ta bort om man fortfarande vill att den ska vara god. Jag brukar använda kokosolja! :-)

Maria - Helt (h)ärligt!

02 Sep 2013 08:32

Jag skulle inte kalla _något_ som innehåller margarin för "nyttigt"! Använd riktigt smör istället, eller kokosolja =)

Emmas träningsblogg

03 Sep 2013 16:32

Emma: Precis! Det blir inte alls lika gott om man bara har kvarg eller något istället för fett.. Så när det är helg brukar jag göra lite mer åt LCHF-hållet när jag bakar ;)

Emmas träningsblogg

03 Sep 2013 16:33

Maria: Nej, det var därför jag skrev "liite nyttigare" ;) Margarinet drar ner nyttighetsgraden rejält, men den är i alla fall nyttigare än en vanlig paj med socker och vetemjöl :) Jag brukar blanda kokosolja och jordnötssmör när jag har det hemma :)

Maria - Helt (h)ärligt!

04 Sep 2013 18:38

Alltså, jag menar inte att margarin är onyttigt för att det innehåller mycket kcal eller fett: det är inte bra för att det innehåller en massa skit. Riktigt smör är betydligt bättre isåfall.

Kommentera

Publiceras ej