Kommer ni ihåg att jag skrev att det är fel på våran ugn? Undervärmen funkar inte och ugnen släpper ut mycket värme. Därför har det visat sig vara omöjligt att grädda "höga" saker, till exempel bröd i en brödform. Det som är tunnare går dock betydligt bättre, vilket gjort att jag fått ändra lite form på det jag bakat. 
 
Idag gjorde jag för andra gången mitt favoritbröd i långpanna istället för brödform. Jag brukar tillsätta 1 dl extra grahamsmjöl och en skvätt vatten, men annars följer jag mitt standardrecept. Lite annorlunda blir det ju, men helt klart ett bra alternativ om man har en krånglig ugn eller om man saknar en avlång ugnsform. Brödet går jättebra att förvara i frysen och det går nästan åt en hel långpanna bröd per vecka här hemma. Riktigt gott! Ätes helst med smör och ost! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej