Jasså, är det måndag idag? Jag hade behövt helg nu. Egentligen ska jag jobba ungefär 20%, men den senaste veckan har jag jobbat 65%. Lägg till 100% studier på avancerad nivå till det också (det är betydligt större steg är jag anade mellan kandidat och master) så förstår ni ungefär hur trött jag är. 
 
Kvart i sex började min morgon. Jag har sprungit omkring här hemma och packat väskor och kokat proteingröt. Tanken är att jag ska börja cykla till gymmet alldeles strax för att hinna till morgonens föreläsning efter det. Idag jobbar jag inget, utan det blir en riktig pluggdag. Efter föreläsningen stannar jag kvar på universitetet och fixar klart inför morgondagens seminarium. Men först - ryggträning! 
 
Igår sa jag ju: "Jag kommer aldrig mer bli hungrig", men självklart blev jag det. Efter jobbet kurrade magen för fullt och jag fick i mig en stor portion proteingröt och ett par knäckebröd. 
 

3 kommentarer

Mari

16 Sep 2013 11:34

Oj oj. Fullt upp !! :) kraam

Emmas träningsblogg

16 Sep 2013 19:59

Mari: Verkligen! Men ikväll tar jag det luuugnt. Det behövs ;) Kram!

Emma

18 Sep 2013 22:54

Jag som just satt o undrade hur du orkar med både jobb o plugg. Helt galet. Du bor ju iofs i uppsala (så ingen pendlingstid som jag hade, men ändå). Jag hade inte fixat det. Var rädd om dig!

Sv. Tack så jättemycket :D Det var verkligen ett grymt födelsedagsfirande. Jag är riktigt nöjd med dagen, bästa födelsedagen på länge :D

Ja, lite stress är bloggen värd. Men det får liksom inte bli "jobbig" stress. Jag menar, bloggen ska inte kännas tråkig eller som en börda. Då är det bättre att det blir lite färre inlägg, som man verkligen hinner lägga den tid man vill på. Så resonerar jag iallafall, även om jag tycker att det är sjukt jobbigt när jag inte hinner med alls. Blir alltid sena kvällar när jag sitter o fixar med bloggen och kommentarer. Det är lättare när man pluggar o har lite tid på dagarna o så också. Nu äter jag alltid frukost med mamma också, så då får jag ingen tid för bloggen på morgonen heller :P haha

När jag bor hemma går jag också helst på gymmet. Men nu när jag bor här hos mamma är det roligare att gå på gruppassen, eftersom att hon inte gillar att gå på gymmet. Även om jag försökt få med henne nån gång. Nu blir det ju iofs inget alls sånt för mig, förutom ben o mage, så då vill man ju gå på både gym o gruppass hela tiden såklart. Bara för att man "inte kan".

Jo, det brukar ju släppa lite när man lär känna gruppen lite bättre. Det är ju riktigt bra att kunna argumentera för sin sak, eller ställa frågor på sånt man kanske inte riktigt hänger med på på seminarier. Så jag hoppas att det släpper för dig snart. Men det tror jag nog :)

Kramkram

Kommentera

Publiceras ej