Idag har jag haft ungefär noll energi. Jag är inte ens sugen på att träna, och då kanske ni förstår att något inte riktigt står rätt till. Jag har ägnat dagen till att laga matlådor, tvättat måånga maskiner (håller på fortfarande) och läst kurslitteratur. Bara nödvändiga saker alltså. Egentligen är jag inte sugen på nånting. 
 
Jag är till 99% säker på att detta beror på att det har varit en tuff vecka. Jag har gått från noll till hundra på väldigt kort tid. Från att ha varit helt ledig till att plötsligt börja studera och jobba samtidigt. Jag visste ju att det skulle bli en stor omställning, men har verkligen sett fram emot en höst med (över)fullt schema. Dock tar det lite tid att vänja sig vid nya rutiner. 
 
Hela veckan har jag känt mig otroligt pigg, glad och taggad på nya utmaningar. Nu när helgen är här har jag plötsligt blivit jättetrött. För få sömntimmar och massor av nya intryck och information dagligen. 
 
Idag vilar jag från träningen och hoppas att få tillbaka energin till imorgon. Lite mer kurslitteratur ska läsas och sedan ska jag se en miljon avsnitt av Vänner. Jag brukar ha svårt för att vila, men ibland är det precis det som behövs. 
 
 
Energi i form av mat behövs också! Åt nyss denna skål med yoghurt, keso, granola, nektarin, jordgubb och kokosflakes. 
 
 

4 kommentarer

Mari

08 Sep 2013 09:29

Känner igen det där. Jag hade in dipp i fredags dock, trots att jag tog mig iväg på bio och middag. Men flytt, renovering och längre väg till jobbet (vilket betyder tidiga morgnar) så har kroppen liksom sagt stopp. Men idag känns det bättre. Men bra att du vilar fina du ! Du har hela livet på dig att träna =)

Emmas träningsblogg

08 Sep 2013 16:24

Mari: Vad jobbigt! Inte konstigt att kroppen säger ifrån när det blir mycket nytt på en gång.. :/ Bra att det känns bättre idag! Hur går det med flytt och renovering? :)

Emma

08 Sep 2013 21:27

När man blir ledig efter en tuff period med en massa att tänka på blir det oftast sådär. Och då ska man lyssna på kroppen. Inte må dåligt för att man inte har lust eller ork att göra något. Utan bara låta sig själv vara en liten stund. Då är man snart tillbaka på banan igen :)
KRAM!

Sv. Det var tufft att avbryta rundan tidigare än jag tänkt mig. Men jag är ändå nöjd att jag gjorde det, för det var inte roligt. Det var bara jobbigt. Träning ska vara kul. Förhoppningsvis känns det bättre nästa gång :)

Jag vet. När jag är i Södertälje funkar det bra med morgonträning. Har liksom ingen tid när jag verkligen måste vara på kontoret, och det är ju ett bra sätt att starta dagen på. Men liksom med all träning, det går i vågor. Och kommer man ur det där med morgonträningen så kan det vara lite svårt att ta sig tillbaka. Även om man gillar det :)

Jag har också svårt att lära mig genom att läsa. Men det där med diskussion är egentligen en riktigt bra grej. Men ge det några veckor så kommer du in i det ska du se :)

Kramkram

Emmas träningsblogg

11 Sep 2013 11:01

Emma: Det har du rätt i! Men ibland tycker jag att det är svårt att ta beslutet att vila en sån dag. För jag vet ju att allt brukar kännas bättre efter ett träningspass! Oftast, men inte alltid. Svårt att avgöra :)

Förstår det! Ibland behöver man avbryta passet tidigare. Har man inte den rätta känslan är det svårt att motivera sig till att pressa sig hårdare. Men det var säkert bara en engångsgrej. Det kommer att gå bättre för dig de kommande löppassen! :)

Jaa, det är jättebra med diskussioner, men jag är så dålig på att delta i diskuterandet, haha. Det är ett par stycken som säger så smarta saker att vi andra mest lyssnar för att vi inte vill säga något som låter dumt :P

Kram!

Kommentera

Publiceras ej