Från en början var jag helt emot smartphones överhuvudtaget. Jag hade en helt fungerande knapptelefon och såg ingen anledning till att byta.. förrän den gick sönder. Då skaffade jag en HTC, men tänkte att jag åtminstone aldrig skulle ha en iPhone. Idag står jag här med en sprillans ny iPhone i handen. 
 
Jag fick ett bra erbjudande som jag inte kunde tack nej till. Min HTC strular mer och mer och jag var ändå i bytestankarna när jag fick erbjudande om en iPhone 5 för 100 kr/mån i 24 mån. På¨senare tid har jag faktiskt varit sugen på just iPhone. Den tar betydligt bättre bilder och jag kan blogga från den. Det kan jag inte från min nuvarande. Bara det känns ju grymt, framför allt nu när jag är borta så mycket under dagarna och inte har tid att sitta vid datorn mer än korta stunder. Ni kan alltså räkna med fler blogginlägg framöver! Dock måste jag fixa ett SIM-kort som funkar först.

10 kommentarer

Jojo

11 Sep 2013 16:04

Fin blogg :)

Sara

11 Sep 2013 17:07

Åh vad skönt med ny telefon! :D

Crazylicious

11 Sep 2013 20:44

Guuud vad kul! Och ja, när man pendlar är det ju perfekt att passa på att blogga lite :)
Sv: Tack tack! Jag är väldigt nöjd med magen :) Jaaa, och om man opar brösten så får man inte träna på ett tag, inte värt det! Hahaha! Så du klarar dig nog bra utan plasttuttar ;)
Ah, träningsvärk i ländryggen är jobbigt, har det själv nu... Men skönt ändå! Haha, jag känner mig lite tve här! ;)
Bra att du har en långsiktig plan! 5 år känns ju ändå helt möjligt och lite till :)
Mina tjejer leker kurragömma både inne och ute iaf! Asjobbigt när en gömmer sig under en filt i soffan och den andra står tre meter bort och räknar, hahaha.
Men det var bättre förr ;)
Kram kram!

Jossan

11 Sep 2013 21:06

Kul med nu mobil!! :) Och sen så var den ju inte allt för dyr heller :) Jag skulle ha behövt köpa en ny men är bunden fram till jul. Min har nämligen börjat radera bilder jag just tagit! :P
SV: Nej precis. Sen så tror jag att känslan jag hade under passet berodde på att jag inte riktigt var närvarande. För mycket annat i huvudet helt enkelt. Tack emma!!! :) <3 Vad snällt! :) Känns faktiskt skönt att höra det, även fast jag har några vänner kvar här så känns det skönt att jag kan lita på dig ändå fast du inte är kvar :)

Haha okej! Ja men du kommer nog hitta en närmare väg sen när ditt lokalsinne börjar vänja sig med en ny stad ;)

kramkram

Emma

11 Sep 2013 22:39

Åh, vad roligt med en ny telefon :) Nya prylar är ju kul. En bra smartphone är ju inte så tokigt. Bra bilder blir det och det är ju väldigt användbart, även om jag, precis som du, länge var rätt anti... :P haha

Sv. Det är ju riktigt roligt med bodypump. Bra att bryta av med emellanåt också :)

Det är jättesvårt att veta om det är rätt att vila eller inte. För som du säger, oftast känns det bättre efteråt. Men ibland funkar det inte. Men då får man väl gå hem igen. Så brukar jag resonera iallafall :P
Men ibland kan det vara riktigt skönt att vila. Om man verkligen inte känner för träningen, då är det nog helt enkelt klokast att vila från den helt. Kroppens egna sätt att säga att det är dags för en vilodag kanske? :P

Haha, jag känner verkligen igen mig i det där med diskussioner. Jag är ingen "seminariemänniska" om vi säger så :P Funderar för länge, o så känns det som att alla andra hinner säga de smarta sakerna. Även om man har tänkt dem själv, så har iallafall jag svårt att "ta för mig". Men det är bara att försöka släppa på spärrarna. Då får man ju ut mer av det själv också :)

Kramkram

Emmas träningsblogg

13 Sep 2013 10:10

Jojo: Tack! :)

Emmas träningsblogg

13 Sep 2013 10:16

Sara: Verkligen! :D

Emmas träningsblogg

13 Sep 2013 10:20

Crazy: Precis! Men nu pendlar jag inte längre :) Kom in på utbildningen i Uppsala :) Så nu cykelpendlar jag istället ;)

Haha, jag kan inte leva utan träning, men jag kan leva utan stora bröst.. så nej, jag ska inte operera dem ;)

Haha, åh, vad söta flickor du har! :)

Kram!

Emmas träningsblogg

13 Sep 2013 10:27

Jossan: Jaa, skönt med ny telefon, men jag kan inte använda den än eftersom jag inte hunnit få mitt simkort :P Men snart så! Jag är också bunden ett par månader till egentligen, men de börjar inte ta betalt för den nya förrän min gamla är avbetald, så det är ju bra! Dumt dock att det inte går att betala resten i en klumpsumma!

Så kan det vara ibland! Det är svårt att koppla bort allt annat och bara fokusera på träningen ibland. Då brukar jag gå på ett spinningpass eller nåt istället för då behöver man inte tänka själv, utan följer bara instruktören. Funkar bra!

Jag finns alltid här! True friends are never apart, maybe in distance but never in heart! :)

Kraam!

Emmas träningsblogg

13 Sep 2013 10:35

Emma: Precis! Behöver en bättre telefon och nån gång i livet måste man väl testa iPhone ;)

Jaa, faktiskt. Jag ska unna mig att gå på något gruppass snart. Kanske till och med dubbelpass - spinning och bodypump :) Har dock haft svårt för att ta mig tid till annat än styrketräningen de senaste veckorna. Gruppass och sånt har blivit helt bortprioriterat :P

Precis! Jag brukar också tänka så. Och om jag inte alls är sugen på att träna går jag inte till gymmet, för jag vet ju att jag är sugen alla andra dagar. Bara passa på att vila och ladda energi :)

Jag är exakt likadan! Jag funderar ut något smart att säga, men sedan hinner någon annan säga det eller så hinner de byta samtalsämne :P Men jag SKA bli bättre på det. Jag är alltid blyg när jag är i större grupper och det måste jag komma över. Dags att bli lite modigare! :)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej