Precis som jag nämnde imorse ska jag ändra mitt kostupplägg nu. Under några veckor har jag kört periodisk fasta, vilket jag egentligen bara tänkte testa ett par veckor. Jag fastnade för det och jag gillade det. Nu blir det dock lite svårt att få ihop det med alla tider. Jag vill inte att kosten ska styra mitt liv. Kosten ska göra det LÄTTARE att leva och då är det ju dumt att krångla till det mer än nödvändigt. 
 
Hur ska jag lägga upp kosten nu då? Jag har kommit fram till att det som passar bäst just nu är att återgå till mitt vanliga ätmönster med 5-6 måltider per dag. Inga tidsrestriktioner. I övrigt äter jag som vanligt - allt utom socker. Kosten består av en blandning av husmanskost och "fitnesskost", vilket jag trivs bra med. 
 
Även om det känns skönt att återgå till den måltidsordning jag är van vid vet jag att jag kommer att periodisera kosten mer framöver. Jag kommer att lägga in perioder av PF och av annat. Jag tycker helt enkelt att det är riktigt kul att testa olika saker! Dessutom tror jag ju på variation. Variation som i längden kan leda till bättre välmående och resultat! 
 
 

4 kommentarer

mari

02 Sep 2013 14:36

Det tycker jag låter som ett bra alternativ =)

Crazylicious

03 Sep 2013 13:05

Åh, kul med nytt upplägg! Men vill du inte ens försöka med pf nu trots att du trivs så bra med det?
Kram och ha en bra dag nu i ditt nya liv! Hihi!

Emmas träningsblogg

03 Sep 2013 16:26

Mari: Jaa, det känns som att det är det som passar bäst just nu! :)

Emmas träningsblogg

03 Sep 2013 16:29

Crazy: Det känns som att det blir svårt att äta enligt PF nu eftersom jag kommer att ha så oregelbundna tider.. Tidigare i sommar jobbade jag ju 7-16 varje dag och efter det har det varit lätt att planera kosten när jag varit ledig.. Nu blir det svårare eftersom jag har föreläsningar olika tider och ska jobba en del eftermiddagar, kvällar och helger.. Så det är svårt att få in rutiner överhuvudtaget och då vill jag inte krångla till det :) Men det kanske känns bra att börja om med PF när jag kommit in i plugg och jobb och allt sånt, så vi får se lite vad som händer framöver :)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej