Denna dag har varit väldigt bra! Jag är ledig från jobb, men har haft föreläsning. Efter förmiddagsföreläsningen stannade jag kvar på universitetet några timmar och läste inför tisdagens seminarium. Galet mycket litteratur att plöja igenom! Och inte blir det lättare när varenda text är skriven på akademisk engelska i början av 1900-talet. Nutida akademisk litteratur brukar sällan vara något problem, men de krånglade till språket onödigt mycket förr i tiden!
 
Hur som helst kom jag en bra bit på vägen, men har fortfarande mycket kvar att läsa. Det får jag ta på lördag, för imorgon ska jag vara helt ledig. Hörde ni det? HELT LEDIG! Inget jobb och inget plugg på hela dagen. Mamma kom nämligen hit för några timmar sedan och imorgon ska vi ha en mor-och-dotter-dag. Mys! 
 
 
Nu ska jag och Rasmus snart krya ner i sängen. Dags att sova! Jag ska hinna med morgonträning innan jag och mamma ska gå på stan. Denna dag har varit ovanligt inaktiv med bara en morgonpromenad. Och cyklingen till och från universitetet då, vilket tar nästan en timme totalt. Men ingen styrketräning och det längtar jag efter nu! Imorgon är det benen som ska plågas med X antal set raka marklyft. 

4 kommentarer

Mari

13 Sep 2013 08:09

Åh. En sådan ledig dag skulle jag också vilja ha. Mys =) Ha en fin fredag !!

Emmas träningsblogg

13 Sep 2013 09:59

Mari: Ta dig ledigt! Jag har inte haft en ledig dag på två veckor och känner att det verkligen behövs :)

Tack detsamma!

Crazylicious

13 Sep 2013 21:16

Låter toppen, alltihopa! <3 Kram till dig, ha en underbar helg nu!

Emmas träningsblogg

16 Sep 2013 20:16

Crazy: Tack detsamma! Kram <3

Kommentera

Publiceras ej