Jag är inne på andra veckan av min sockerfria höst. So far so good! Jag undviker ju främst godis, fikabröd, glass och annat uppenbart socker, men jag är inte petnoga med innehållsförteckningar och sånt (socker finns ju i nästan allt nuförtiden). Jag skippar helt enkelt det socker som min kropp inte riktigt klarar av. Det som jag mår illa av och får en uppsvälld gravidmage av.
 
Det känns riktigt bra och jag är inte ens sugen på sånt längre. Blir snarare äcklad av tanken på smågodis, vilket jag inte direkt var för två veckor sedan, haha. Det finns ju mycket annat gott som jag äter istället! Jag har tex nyss ätit massa ananas och proteinfluff. Yummie! 
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer

Emmy

08 Sep 2013 08:57

Wööööhöööw! Bra jobbat :D Jag kämpar också på och det går hyvens! Dock sa jag ju att jag skulle fuska på en fest med jobbet som varit planerad sedan länge. Det blev både stark dryck, godis, kakor, chips, buffémat och glass till fyllekäk meeeen nu är jag back on track igen :)
Vi kämpar tillsammans!

Och du, tycker det var ett tag sen jag hörde från dig... Har du kommenterat på min blogg? Frågar eftersom det är lite problem med kommentarerna på SMU för tillfället, de hamnar i skräpposten... Om du har kommenterat och inte fått svar kan du väl skriva igen :)

Emmas träningsblogg

08 Sep 2013 16:23

Emmy: Härligt! :D Jaa, men såna dagar måste man ju också ha. Jag funderar själv på att dricka lite alkohol om ett par veckor när jag har vänner från norr på besök. Då blir det fest och utgång och jag brukar ju vanligtvis vara nykter, men nu är jag av någon anledning sugen på vitt vin. Jag som inte ens brukar tycka om vin! ;P

Joo, jag har skickat iväg ett par kommentarer, men kommer inte ihåg vad jag skrev ;)

f

10 Sep 2013 21:27

Det blir lättare, har nu klarat mig utan godis,glass och kokor sen i vintras :)

Emmas träningsblogg

11 Sep 2013 11:01

F: Bra jobbat! :)

Kommentera

Publiceras ej