Jag började min dag med PB i marklyft. Det verkar som att den där extra vilodagen igår var bra både fysiskt och psykiskt. Egentligen skulle jag ju ha följt mitt marklyftsprogram, vilket idag innebär att jag skulle köra på 80 kg, men det kändes så lätt så jag la på lite till. Och lite till. Även 90 kg var lätt så jag la på 5 till och slog mitt förra PB med flera kilo.
 
95 kg fick jag upp idag! Jag är förhållandevis svag i just marklyft (jag ju tex tresiffrigt i benböj, haha), men nu går det åt rätt håll! Snart är jag uppe på tresiffrigt även i marklyft. 
 
 
 
 

6 kommentarer

fight4fit

08 Sep 2013 17:46

Grattis! Där snackar vi en grym söndag!! :)

Crazy

08 Sep 2013 17:59

Såååå jäkla grymt! Du är verkligen stark :) :)

Emma

08 Sep 2013 20:20

Grattis! Det är inte svagt med 95 kilo! Hejja dig :D

Sv. Ja, det tror jag också. Men därför tycker jag att det kändes viktigt att ta upp ämnet. Man jämför sig, men mår man verkligen bra av det? Oftast inte. Det är liksom bättre att se till sig själv, sina egna prestationer och sin egna utveckling. Men att motiveras och inspireras av andra är liksom inte samma sak. Det är ju en bra grej :)

Var länge sen jag testade kaviar nu, men jag tror inte jag skulle fixa det. Inte ens till ägg. Jag äter ägget som det är, utan salt också.

Det är sjukt svårt att få jobb. Och ärligt talat, ofta krävs det lite kontakter, för annars ska man ha ett jäkla flyt. Men det är lätt att man känner sig dålig och tappar självkänslan ändå. Kul att jobba som personlig assistent. Hur trivs du? :)

Jag tror inte heller att jag vill jobba med samma sak fram till pensionen. Därför har jag väl alltid valt brett. Som civilingenjör vet jag att jag har en stor flexibilitet i yrkeslivet i framtiden :)

Kramkram

Emmas träningsblogg

11 Sep 2013 10:50

fight4fit: Tackar! Jaa, verkligen! :D

Emmas träningsblogg

11 Sep 2013 10:50

Crazy: Tack vännen! :D

Emmas träningsblogg

11 Sep 2013 10:56

Emma: Tack! Haha, nej, 95 kg är väl inte så lite, men jag tycker att jag BORDE vara uppe på tresiffrigt nu. Snart så ;) Innan året är slut ska jag ta 100!

Precis! Man borde inte jämföra sig med varandra, men ändå gör man det. Dumt. Men jag har faktiskt blivit bättre på att se till mig själv och mina förutsättningar - vad kan just jag utveckla och förbättra? Jag vill ju trots allt inte se ut som någon annan ;)

Verkligen! Och jag har inga kontakter i Uppsala. Förutom studenter då, men det är svårt att få jobb genom dem ;) Jag trivs jättebra som personlig assistent! Det är faktiskt mycket roligare än jag trodde! :)

Smart! Min utbildning är också väldigt bred så jag har också möjlighet att välja lite olika yrken. Typ turismföretag, utvecka landsbygden, jobba med demografiska frågor.. Problemet är bara att veta var man ska börja ;)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej