För en stund sedan kom jag hem från jobbet. För första gången har jag jobbat helt själv och det gick riktigt bra. Jag blev visserligen en halvtimme sen med allt, men annars gick det bra. Jag börjar kunna det här nu och det blir bara roligare för varje dag som går! 
 
Jag älskar verkligen att jag kommit igång med både jobb och studier igen. Men det blir långa dagar. Jag är på gymmet direkt de öppnar, går på föreläsning eller pluggar själv. Sedan direkt till jobbet. Som igår när jag var hemifrån 07-22. Det är ju roligt, men det tar på krafterna.
 
Jag märker snabbt att jag inte får så mycket återhämtning som jag behöver efter träningen och har därför bestämt mig för att ha två vilodagar per vecka. Musklerna behöver sin återhämtning och den är svår att få till när man ständigt stressar hit och dit och aldrig har tid att sitta ner mer än tio minuter. Tanken är att jag ska träna 3-4 dagar i rad och därefter ha en vilodag. Jag kände redan igår att kroppen är väldigt sliten och ska ta en vilodag imorgon. Då blir det istället en morgonpromenad i den härliga höstluften! Och så ca 1,5 mils cykling också. Men ingenting tyngre än så!
 
Nu är kvällsmålet uppätet! Kvarg&lättyoghurt med banan, jordnötssmör, linfrön och kokos - heaven! 

8 kommentarer

Crazylicious

12 Sep 2013 06:03

Kul att allt rullar på! :) Bra med lite extra vila också, tror jag. Det är ju stor skillnad på att vara hemma på dagarna och att flänga runt så där som du gör nu.
Själv funderar jag på att börja köra varannan dag, men har inte bestämt mig ännu... :)

mari

12 Sep 2013 08:19

Känner faktiskt igen det där. En timme tidigare varje morgon tar också på krafterna, så än sålänge när inte kroppen är van med omställningen så kör jag också två vilodagar. Behöver det !!

Grymt att jobbet och plugget känns bra =)

Ha en bra dag =)

Emmy

12 Sep 2013 08:35

Superhärligt att höra att saker och ting verkar gå åt rätt håll för dig/er :) Och himla kul tycker jag att det är att du valt ett jobb inom vården, även om det bara är extraknäck :)

SV; Man brukar få den känslan när man listar upp allt man har, prova bara med badrumsskåpet ;) Men faktiskt tycker jag inte att jag har en enda onödig pryl i köksskåpen. Jag använder allt :)

Typ som gröt... Tycker det är ganska svårt att få att se vackert ut :P Dock gäller ju samma sak där; man vet hur ljuvligt det smakar och då spelar det kosmetiska mindre roll ;)

Word!
Stundtals är det ganska tungt men inte direkt efter sött utan mer efter småätande och hetsätning i stort... Sött får jag ju i mig via allt nyttigfika. Iaf kämpar jag på :) Det ska gå!

Emmy

12 Sep 2013 08:35

Superhärligt att höra att saker och ting verkar gå åt rätt håll för dig/er :) Och himla kul tycker jag att det är att du valt ett jobb inom vården, även om det bara är extraknäck :)

SV; Man brukar få den känslan när man listar upp allt man har, prova bara med badrumsskåpet ;) Men faktiskt tycker jag inte att jag har en enda onödig pryl i köksskåpen. Jag använder allt :)

Typ som gröt... Tycker det är ganska svårt att få att se vackert ut :P Dock gäller ju samma sak där; man vet hur ljuvligt det smakar och då spelar det kosmetiska mindre roll ;)

Word!
Stundtals är det ganska tungt men inte direkt efter sött utan mer efter småätande och hetsätning i stort... Sött får jag ju i mig via allt nyttigfika. Iaf kämpar jag på :) Det ska gå!

Emmas träningsblogg

13 Sep 2013 10:02

Crazy: Verkligen! Idag är första dagen jag bestämt mig för att vara helt ledig från pluggandet. Det behövs verkligen! Jag skulle ju jobba omkring 20%, men det blir 65% den här veckan. Och så 100% studier på det.. TRÖTT!

Att vila varannan dag en period kan nog vara smart! Mer vila = mer energi när man väl tränar :)

Kram!

Emmas träningsblogg

13 Sep 2013 10:04

Mari: Förstår det! Man behöver sömnen. Bra att vila två dagar per vecka. Dumt att bryta ner kroppen totalt, även om det är roligt att träna ofta och mycket! :)

Tack detsamma!

Emmas träningsblogg

13 Sep 2013 10:10

Emmy: Jaa, det känns verkligen jätteskönt att allt har löst sig! Och jag tycker att jobbet är jätteroligt! :) Dock har det blivit lite mer jobb än planerat. Jag är vikarie och tjänsten innebär ca 20%, men denna vecka blir det 65% :P Tungt kombinerat med heltidsstudier ;)

Jaa, man har riktigt mycket grejer utan att tänka på det! Jag använder också allt i mina köksskåp :) Eller inte riktigt allt.. Vi har haft pasta och strösocker som stått längst in i skafferiet i två-tre år och följt med varje flytt, haha ;P

Skönt att det går så bra! Jag är också sugen på det där småätandet ibland. Typ när jag pluggar. Det kan bli lite för många proteinbollar då, haha. Men jag försöker äta morötter istället :)

Emma

14 Sep 2013 00:14

Klokt av dig att vila lite extra Emma. Man måste ta hand om sin kropp och knopp. Mycket plugg och jobb innebär ju liksom att man måste vila mer än man är van vid.
Kram!

Kommentera

Publiceras ej